Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allroundskidor som framför allt funkar i pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 561269" data-attributes="member: 33485"><p>Det beror ganska mycket på hur skidan är byggd, men generellt kan man väl säga att de blir lite trögare från kant till kant, knappt märkbart i vissa fall, med påtagligt i andra. Jag tror aldrig att jag har hört någon klaga på att en skida i 100-110-kategorin klaga på att skidan är för bred, har däremot hört en rad klagomål om för smala skidor. En bredare skida går att ligga på djupare skär än en smalare utan en massa plattor.</p><p></p><p>P4orna fungerade bra i parken, körde nog mer park på dem än mina "parkskidor", lätta och lekfulla som sagt. De andra två kan jag inte svara för tyvärr, Czar var lätt och lekfull den med men 40+ radie är sådär kul i pist.</p><p></p><p>På de rockerskidor jag prövat (mest czar och jimi)känns det som att svängen, i pist, blir lite fördröjd, tar lite tid innan man har i hela kanten. Men på rockade skidor med kortare radie tror jag faktiskt inte att man tänker sådär jättemycket på det, inte efter ett tag iaf, men det är ju såklart bara en spekulation. Ju längre jag åkte på czar/jimi, desto mindre tänkte jag på det. Men det är klart, prioriterar man pisten först känns det faktiskt lite onödigt med rocker, det är ju trots allt utanför pisten den används på bästa sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 561269, member: 33485"] Det beror ganska mycket på hur skidan är byggd, men generellt kan man väl säga att de blir lite trögare från kant till kant, knappt märkbart i vissa fall, med påtagligt i andra. Jag tror aldrig att jag har hört någon klaga på att en skida i 100-110-kategorin klaga på att skidan är för bred, har däremot hört en rad klagomål om för smala skidor. En bredare skida går att ligga på djupare skär än en smalare utan en massa plattor. P4orna fungerade bra i parken, körde nog mer park på dem än mina "parkskidor", lätta och lekfulla som sagt. De andra två kan jag inte svara för tyvärr, Czar var lätt och lekfull den med men 40+ radie är sådär kul i pist. På de rockerskidor jag prövat (mest czar och jimi)känns det som att svängen, i pist, blir lite fördröjd, tar lite tid innan man har i hela kanten. Men på rockade skidor med kortare radie tror jag faktiskt inte att man tänker sådär jättemycket på det, inte efter ett tag iaf, men det är ju såklart bara en spekulation. Ju längre jag åkte på czar/jimi, desto mindre tänkte jag på det. Men det är klart, prioriterar man pisten först känns det faktiskt lite onödigt med rocker, det är ju trots allt utanför pisten den används på bästa sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allroundskidor som framför allt funkar i pist?
Tillbaka
Topp