Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allroundskidor som framför allt funkar i pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hamo1111" data-source="post: 570998" data-attributes="member: 75382"><p>Jag skulle rekomendera att du läser recensionerna på Hendryxskidorna här på Freeride. Jag tror att Voodoo Child eller Purple Haze skulle passa dig 172 långa.</p><p>Jag har provåkt Dynastar Legend Mythic Rider, går som tåget de är effektiva backslukare men lite styva och tråkiga i pisten, de gör sin sväng bra men där slutar det. Har också provar Head Monster 82 och de var inget vidare på hårt underlag, har inte testa i puder men 82mm i midjan låter som att den inte flyter speciellt bra. Vill du ha en skida med bra carv i hårda backar avråder jag från Monster 82 (med risk att få kritik av Calle C ;-). </p><p>Hendryx brukar vara med på skidtestarhelgerna i Sälen som brukar vara i nov. dec. Där får du koll på skäret i hård pist och det är bra det kan jag lova dig, lyckas du inte är det inte skidans fel, och i Pudret flyter de fram, de är kanske för lättåkta i pudret ;-). Optimal allroundskida.</p><p>Spana även in hendryxskis.se</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hamo1111, post: 570998, member: 75382"] Jag skulle rekomendera att du läser recensionerna på Hendryxskidorna här på Freeride. Jag tror att Voodoo Child eller Purple Haze skulle passa dig 172 långa. Jag har provåkt Dynastar Legend Mythic Rider, går som tåget de är effektiva backslukare men lite styva och tråkiga i pisten, de gör sin sväng bra men där slutar det. Har också provar Head Monster 82 och de var inget vidare på hårt underlag, har inte testa i puder men 82mm i midjan låter som att den inte flyter speciellt bra. Vill du ha en skida med bra carv i hårda backar avråder jag från Monster 82 (med risk att få kritik av Calle C ;-). Hendryx brukar vara med på skidtestarhelgerna i Sälen som brukar vara i nov. dec. Där får du koll på skäret i hård pist och det är bra det kan jag lova dig, lyckas du inte är det inte skidans fel, och i Pudret flyter de fram, de är kanske för lättåkta i pudret ;-). Optimal allroundskida. Spana även in hendryxskis.se [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Allroundskidor som framför allt funkar i pist?
Tillbaka
Topp