Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allt du behöver veta om skidutrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 603900" data-attributes="member: 54815"><p>Måste säga att Carled verkar vara en skön snubbe. Det finns verkligen (nästan) inget som är fetare än att gasa på i nypistat med Atomic Race GS. Tycker dock att årets dubbeldeckare är skönare än dom gamla blåa som jag tror du pratar om. Kan också säga att juniorer (15 år och uppåt) inte får åka på "butiks-racer" utan måste ha FIS-godkända skidor. Ungdomar (upp till 15 år) däremot, kan åka på vad som helst, så länge det glider nog bra.</p><p></p><p>Angående det är med DIN är jag lite förvirrad. Jag blev förvånad då jag såg detta:</p><p></p><p></p><p>Jag har fått lära mej att man ska ta vikten på åkaren och dela med tio och där har man hur hårt man ska spänna fjädern. Detta gäller då endast för en medelåkare som inte åker så hårt. I det flesta fall ska man kanske till och med lägga till ett eller två för att det ska bli bra. Det har ju med hur mycket tryck som bindningen ska hålla för och inte lösa ut. Själv väger jag 65 och har som lägst (twinsen) 8, som högst (DH) 13. Har dock aldrig hört talas om att man ska sätta den på nåt så lågt som tre. Fyraåringar kör på tre. </p><p></p><p>Man brukar dra ner bindningarna i botten på sommarn för att fjädern inte ska nötas i onödan men aldrig att åka med så lågt. Det är farligt.</p><p></p><p>Eller har jag fattat fel? Är DIN inte skalan som fjädern på bindningen som spänns efter?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 603900, member: 54815"] Måste säga att Carled verkar vara en skön snubbe. Det finns verkligen (nästan) inget som är fetare än att gasa på i nypistat med Atomic Race GS. Tycker dock att årets dubbeldeckare är skönare än dom gamla blåa som jag tror du pratar om. Kan också säga att juniorer (15 år och uppåt) inte får åka på "butiks-racer" utan måste ha FIS-godkända skidor. Ungdomar (upp till 15 år) däremot, kan åka på vad som helst, så länge det glider nog bra. Angående det är med DIN är jag lite förvirrad. Jag blev förvånad då jag såg detta: Jag har fått lära mej att man ska ta vikten på åkaren och dela med tio och där har man hur hårt man ska spänna fjädern. Detta gäller då endast för en medelåkare som inte åker så hårt. I det flesta fall ska man kanske till och med lägga till ett eller två för att det ska bli bra. Det har ju med hur mycket tryck som bindningen ska hålla för och inte lösa ut. Själv väger jag 65 och har som lägst (twinsen) 8, som högst (DH) 13. Har dock aldrig hört talas om att man ska sätta den på nåt så lågt som tre. Fyraåringar kör på tre. Man brukar dra ner bindningarna i botten på sommarn för att fjädern inte ska nötas i onödan men aldrig att åka med så lågt. Det är farligt. Eller har jag fattat fel? Är DIN inte skalan som fjädern på bindningen som spänns efter? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allt du behöver veta om skidutrustning
Tillbaka
Topp