Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allt du behöver veta om skidutrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 603921" data-attributes="member: 46762"><p>Japp, -06 har jag för mig.</p><p></p><p>Ja, man får ju ta det där med DIN-tabellen med sunt förnuft. Jag har bara mina FKS155 som börjar under 9, och jag brukar köra slalomskidorna på 10 och puder på 11 och GS på typ 12. Om man skall skruva högt får man inte vara lat med att skruva ned dem efter behov, vilket jag brukar göra ganska frekvent efter åkningen och tid på säsongen... Att tänka belastning är mycket förnuftigt (det finns anledning till att många skidor flyger i parken) och däri ligger anledningen till att atomics tävlingsbindningar börjar på 10...</p><p></p><p>Det är tur att du inte ser resten av hyllan, skidtidningarna fortsätter lite till höger, och följs sedan av ett par pjäxvärmare, ett par bindningar och ett par extra ski-stoppers. På hyllan ovanför där man skymtar ett par sulor är det ~40cm med skidfilmer och en mindre goggles-samling...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 603921, member: 46762"] Japp, -06 har jag för mig. Ja, man får ju ta det där med DIN-tabellen med sunt förnuft. Jag har bara mina FKS155 som börjar under 9, och jag brukar köra slalomskidorna på 10 och puder på 11 och GS på typ 12. Om man skall skruva högt får man inte vara lat med att skruva ned dem efter behov, vilket jag brukar göra ganska frekvent efter åkningen och tid på säsongen... Att tänka belastning är mycket förnuftigt (det finns anledning till att många skidor flyger i parken) och däri ligger anledningen till att atomics tävlingsbindningar börjar på 10... Det är tur att du inte ser resten av hyllan, skidtidningarna fortsätter lite till höger, och följs sedan av ett par pjäxvärmare, ett par bindningar och ett par extra ski-stoppers. På hyllan ovanför där man skymtar ett par sulor är det ~40cm med skidfilmer och en mindre goggles-samling... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Allt du behöver veta om skidutrustning
Tillbaka
Topp