Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allt om telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="trashburner" data-source="post: 26499" data-attributes="member: 13258"><p>Är det svårt att lära sig? </p><p>- Beror på vilken utrustning man använder, läderpjuks och turskidor är svårare än med plast och alpinskidor.</p><p>Kan man ha sina vanliga alpina pjäxor?</p><p>- Nej</p><p>Är det svårt att hoppa? Det ser ut som telemarkarna nästan tappar skidorna i hoppet men det ser jäkligt tufft ut.</p><p>- Samma sak här, lättare med plast än med läder (vilket iof sig är näst intill omöjligt)</p><p>Kan man ha twintip om man älskar att hoppa? Hur är det att landa fakie?</p><p>-Ja, vet ej men det går........</p><p>Hur långa skidor ska man ha?</p><p>- Beror på vart och hur man vill åka, men mellan sin egna kroppslängd -5 cm och +10cm </p><p>Vilka skidor ska man ha? Jag är 178 cm och väger 70 kg.</p><p>- ett par åsnes "rago" med tillhörande lädepjuks, du lär ju vara kung när du landar fakie med den utrustningen iaf. skämt o sido, jag förstå att du är lite otålig och vill gå på lite stabilare grejor direkt och då kan jag rekomendera Atomic tm 22 och scarpa t2</p><p>Vilka bindningar är bäst?</p><p>- Bra fråga, men Bomber ser jävligt stabil ut och med tanke på priset måste den var typ bäst (6000 pix) <a href="http://www.bombertele.com/" target="_blank">http://www.bombertele.com/</a></p><p></p><p>/Henrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="trashburner, post: 26499, member: 13258"] Är det svårt att lära sig? - Beror på vilken utrustning man använder, läderpjuks och turskidor är svårare än med plast och alpinskidor. Kan man ha sina vanliga alpina pjäxor? - Nej Är det svårt att hoppa? Det ser ut som telemarkarna nästan tappar skidorna i hoppet men det ser jäkligt tufft ut. - Samma sak här, lättare med plast än med läder (vilket iof sig är näst intill omöjligt) Kan man ha twintip om man älskar att hoppa? Hur är det att landa fakie? -Ja, vet ej men det går........ Hur långa skidor ska man ha? - Beror på vart och hur man vill åka, men mellan sin egna kroppslängd -5 cm och +10cm Vilka skidor ska man ha? Jag är 178 cm och väger 70 kg. - ett par åsnes "rago" med tillhörande lädepjuks, du lär ju vara kung när du landar fakie med den utrustningen iaf. skämt o sido, jag förstå att du är lite otålig och vill gå på lite stabilare grejor direkt och då kan jag rekomendera Atomic tm 22 och scarpa t2 Vilka bindningar är bäst? - Bra fråga, men Bomber ser jävligt stabil ut och med tanke på priset måste den var typ bäst (6000 pix) [URL]http://www.bombertele.com/[/URL] /Henrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allt om telemark
Tillbaka
Topp