Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allt om telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Telis71" data-source="post: 26502" data-attributes="member: 30280"><p>Tjena Klintan</p><p></p><p>Halloj!</p><p></p><p>Jag är sugen på att prova åka telemark och med anledning av det har jag ett gäng med frågor:</p><p><Klar du ska åka telemark. Det är hela meningen med berg och snö</p><p></p><p>Är det svårt att lära sig?</p><p><NEJ!!! Är du hyfsat duktig på Alpina skidor lär du dig på en vecka men du behöver starka lår. Ju mer syra du tål desto fortare går det.</p><p></p><p>Kan man ha sina vanliga alpina pjäxor?</p><p><Nej!!! </p><p></p><p>Är det svårt att hoppa? Det ser ut som telemarkarna nästan tappar skidorna i hoppet men det ser jäkligt tufft ut.</p><p>Kan man ha twintip om man älskar att hoppa? Hur är det att landa fakie?</p><p><Hoppa är lätt. Det är landningen som är det svåra. Jag vet många som åker på twintip fast dom inte hoppar mycket. Man får ett skönt släpp i knölig svensk offpist</p><p></p><p>Hur långa skidor ska man ha? </p><p>Vilka skidor ska man ha? Jag är 178 cm och väger 70 kg.</p><p><Samma längd som föra alpina skidor. Det peror alltså på skidans skärning och styvhet. Köp gärna mina Elan Stinger 188 som är perfekta att lära sig på och lagom långa till dig. Själv är jag 174 cm.</p><p></p><p>Vilka bindningar är bäst?</p><p><Jag åkte på samma Rotefella Chili i 23 veckor innan tåbryggan släpte. Jag fick en ny direkt. Jag har inte ont att säga om dom. Den nya Cobran är säkert bättre ändå.</p><p></p><p>Tacksam för många långa svar</p><p>Klasse Kock</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telis71, post: 26502, member: 30280"] Tjena Klintan Halloj! Jag är sugen på att prova åka telemark och med anledning av det har jag ett gäng med frågor: <Klar du ska åka telemark. Det är hela meningen med berg och snö Är det svårt att lära sig? <NEJ!!! Är du hyfsat duktig på Alpina skidor lär du dig på en vecka men du behöver starka lår. Ju mer syra du tål desto fortare går det. Kan man ha sina vanliga alpina pjäxor? <Nej!!! Är det svårt att hoppa? Det ser ut som telemarkarna nästan tappar skidorna i hoppet men det ser jäkligt tufft ut. Kan man ha twintip om man älskar att hoppa? Hur är det att landa fakie? <Hoppa är lätt. Det är landningen som är det svåra. Jag vet många som åker på twintip fast dom inte hoppar mycket. Man får ett skönt släpp i knölig svensk offpist Hur långa skidor ska man ha? Vilka skidor ska man ha? Jag är 178 cm och väger 70 kg. <Samma längd som föra alpina skidor. Det peror alltså på skidans skärning och styvhet. Köp gärna mina Elan Stinger 188 som är perfekta att lära sig på och lagom långa till dig. Själv är jag 174 cm. Vilka bindningar är bäst? <Jag åkte på samma Rotefella Chili i 23 veckor innan tåbryggan släpte. Jag fick en ny direkt. Jag har inte ont att säga om dom. Den nya Cobran är säkert bättre ändå. Tacksam för många långa svar Klasse Kock [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Allt om telemark
Tillbaka
Topp