Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Allt snurrar TRS c2 eller Travis Rice c2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 996845" data-attributes="member: 28391"><p>Teorin bakom att BTX/C2-brädor kan köras kortare är den att förr i tiden behövde man bakmontera sin bräda för att få bra flyt i puder. Med dagens rockerbrädor kan man köra ett centrerat stance och ändå ha flyt i puder, alltså kan man ta bort den längden på brädan som man tidigare behövde för att få flyt i puder. Alltså om du brukade köra en camberbräda på 159 med två cm bakmontering kan du idag köra en rockerbräda på 155 utan bakmontering.</p><p></p><p>Själv tycker jag teorin är lite krystad. Jag kör mina rockerbrädor i samma längder som mina camberbrädor.</p><p></p><p>Med tanke på vilken åkning du säger att du gillar så skulle väl en bräda mellan 156 och 160 funka utmärkt.</p><p></p><p>Ja, Superpark är lite krånglig att få tag på, tyvärr. Jag kan ha något intressant till dig men skickar info på PM.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 996845, member: 28391"] Teorin bakom att BTX/C2-brädor kan köras kortare är den att förr i tiden behövde man bakmontera sin bräda för att få bra flyt i puder. Med dagens rockerbrädor kan man köra ett centrerat stance och ändå ha flyt i puder, alltså kan man ta bort den längden på brädan som man tidigare behövde för att få flyt i puder. Alltså om du brukade köra en camberbräda på 159 med två cm bakmontering kan du idag köra en rockerbräda på 155 utan bakmontering. Själv tycker jag teorin är lite krystad. Jag kör mina rockerbrädor i samma längder som mina camberbrädor. Med tanke på vilken åkning du säger att du gillar så skulle väl en bräda mellan 156 och 160 funka utmärkt. Ja, Superpark är lite krånglig att få tag på, tyvärr. Jag kan ha något intressant till dig men skickar info på PM. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Allt snurrar TRS c2 eller Travis Rice c2
Tillbaka
Topp