Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alpbudget
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bjersing" data-source="post: 1079696" data-attributes="member: 133932"><p>Tänker ni laga all mat själv eller äter ni hälften av målen ute? </p><p>Dricker ni öl varje dag på berget eller sitter ni och pimplar kronenbourg på rummet?</p><p>Samt vart ska ni?</p><p></p><p>En öl på berget går väl grovt på 5-6.5€ om du inte har säsongarpris eller är på billigare ort.</p><p>Jag har för mig att vi ansåg öl under 1€ /litern bra när vi handlade till lägenheten i en väldigt billigt ort, säkert det dubbla eller mer om du bor uppe i ValT. För mat kan det vara billigare än Sverige, det var det för oss, men åter igen, lägg på 100% på det om du bor uppe i systemet, typ ValT.</p><p>Mat i backen går väl på allt från 6-15€ beroende på vad du äter. </p><p>Om man äter hemma i lägenheten och handlar billigt käk men inte bara pasta, kan man väl komma undan på 2-300€ på en höft. Det är alkoholen som man sparar eller bränner pengarna skulle jag väl säga, hur mycket öl och Genepi tänker ni dricka?</p><p></p><p>Sammanfattning: Det beror nästan uteslutande på hur ni själva spenderar er tid där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bjersing, post: 1079696, member: 133932"] Tänker ni laga all mat själv eller äter ni hälften av målen ute? Dricker ni öl varje dag på berget eller sitter ni och pimplar kronenbourg på rummet? Samt vart ska ni? En öl på berget går väl grovt på 5-6.5€ om du inte har säsongarpris eller är på billigare ort. Jag har för mig att vi ansåg öl under 1€ /litern bra när vi handlade till lägenheten i en väldigt billigt ort, säkert det dubbla eller mer om du bor uppe i ValT. För mat kan det vara billigare än Sverige, det var det för oss, men åter igen, lägg på 100% på det om du bor uppe i systemet, typ ValT. Mat i backen går väl på allt från 6-15€ beroende på vad du äter. Om man äter hemma i lägenheten och handlar billigt käk men inte bara pasta, kan man väl komma undan på 2-300€ på en höft. Det är alkoholen som man sparar eller bränner pengarna skulle jag väl säga, hur mycket öl och Genepi tänker ni dricka? Sammanfattning: Det beror nästan uteslutande på hur ni själva spenderar er tid där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alpbudget
Tillbaka
Topp