Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna 01
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dahlstrom" data-source="post: 7365" data-attributes="member: 6790"><p>Hej Malin!</p><p></p><p>Jag har ju ingen dundererfarenhet men alla tips var ju välkommna så jag tänkte säga nåt käckt!</p><p></p><p>Låter som om ni ska åka till Österrike för det fösta, inget extremt men där finns nästan garanterat inga betongbyar och ett gemyt som är svårt att slå! Bra backar också! St Anton är kanske lite dyrt men väldigt bra, billigare alternativ är Saalbach och Badgastein, nästan lika bra ändå! </p><p>(Undervik Val Thorens i Frankrike om ni inte vill ha betongby!)</p><p></p><p>Frågan är om ni ska göra en säsong eller om ni ska ner ett par veckor?, det framgick inte riktigt i ditt brev. Ska ni göra en säsong så kommer ni kanske tröttna på de mindre orterna i Österrike. </p><p>Åker ni en eller två veckor är det nämligen nästan ingen ide att åka till Chamonix eller Avorias i Frankrike, du hinner inte med att åka i femtedel av det ändå, du bara irrar runt.</p><p></p><p>Om det dock gäller en säsong, då är Val d´lsere i Frankrike att rekommendera! Mysig by och en stort men välplanerat liftsystem.</p><p>Toppenställe verkligen!</p><p></p><p>Ett annat alternativ om det är en hel säsong, men även ett par veckor, är Cervinia i Italien, bor bra samt inte så dyrt! Du åker skidor på Italensidan på Matterhorn, på andra sidan, på Schweiziska sidan ligger Zermatt som du kan åka över till också om du vill. Zermatt är urgrumt! Åk däremot inte till Zermatt och bo där, det kostar dubbelt så mycket. Var smart, bo och lev på Cervinia sidan och åk skidor på båda sidor!</p><p></p><p>Nu tröttrar du snart, men hör gärna av dig så jag vet att du har fått allt! Du får gärna ge nåt förlag på var ni kan tänka er att åka så kan jag säga vad jag tycker! Jag har en det släktingar och kompisar som har jobbat på olika orter så jag vet en del även fast jag inte varit på så många ställen!</p><p></p><p>Om vi inte hörs så får ni ha det jätteskönt i snön!</p><p>/Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dahlstrom, post: 7365, member: 6790"] Hej Malin! Jag har ju ingen dundererfarenhet men alla tips var ju välkommna så jag tänkte säga nåt käckt! Låter som om ni ska åka till Österrike för det fösta, inget extremt men där finns nästan garanterat inga betongbyar och ett gemyt som är svårt att slå! Bra backar också! St Anton är kanske lite dyrt men väldigt bra, billigare alternativ är Saalbach och Badgastein, nästan lika bra ändå! (Undervik Val Thorens i Frankrike om ni inte vill ha betongby!) Frågan är om ni ska göra en säsong eller om ni ska ner ett par veckor?, det framgick inte riktigt i ditt brev. Ska ni göra en säsong så kommer ni kanske tröttna på de mindre orterna i Österrike. Åker ni en eller två veckor är det nämligen nästan ingen ide att åka till Chamonix eller Avorias i Frankrike, du hinner inte med att åka i femtedel av det ändå, du bara irrar runt. Om det dock gäller en säsong, då är Val d´lsere i Frankrike att rekommendera! Mysig by och en stort men välplanerat liftsystem. Toppenställe verkligen! Ett annat alternativ om det är en hel säsong, men även ett par veckor, är Cervinia i Italien, bor bra samt inte så dyrt! Du åker skidor på Italensidan på Matterhorn, på andra sidan, på Schweiziska sidan ligger Zermatt som du kan åka över till också om du vill. Zermatt är urgrumt! Åk däremot inte till Zermatt och bo där, det kostar dubbelt så mycket. Var smart, bo och lev på Cervinia sidan och åk skidor på båda sidor! Nu tröttrar du snart, men hör gärna av dig så jag vet att du har fått allt! Du får gärna ge nåt förlag på var ni kan tänka er att åka så kan jag säga vad jag tycker! Jag har en det släktingar och kompisar som har jobbat på olika orter så jag vet en del även fast jag inte varit på så många ställen! Om vi inte hörs så får ni ha det jätteskönt i snön! /Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna 01
Tillbaka
Topp