Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Alperna 2013/2014 - Vart ska man åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pwallberg" data-source="post: 1017152" data-attributes="member: 134397"><p>Hej Isak! </p><p>Först och främst så bör ni komma fram till var i Österrike som ni vill åka då det kan skilja en del på lämpligaste sätt. </p><p></p><p>I regel kan man säga såhär att är ni 3-4 personer med mycket packning och åker till en ort som är bilvänlig så rekommenderar jag er att ta bilen. Det går nämligen att åka "AutoZug" stora sträckor så ni slipper att köra samt gör miljön en tjänst. </p><p>Tänk på att ni måste betala ca €40 i skatt om ni åker in i Schweiz så undvik det om ni kan. </p><p></p><p>När jag körde min bil från Sverige till Chamonix så åkte jag följande</p><p></p><p>1. Trelleborg - Travenmünde med färja</p><p></p><p>2. Travenmünde - Hamburg (ca 10 mil) med bil</p><p></p><p>3. Hamburg - Schweiz med "AutoZug"</p><p></p><p>4. Schweiz - Chamonix (ca 30 mil) med bil</p><p></p><p>Dessutom var jag HELT utvilad då jag sov på tåget och det är värt mycket :D</p><p></p><p>Om ni vill så kan jag skriva en post om detta på min blogg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pwallberg, post: 1017152, member: 134397"] Hej Isak! Först och främst så bör ni komma fram till var i Österrike som ni vill åka då det kan skilja en del på lämpligaste sätt. I regel kan man säga såhär att är ni 3-4 personer med mycket packning och åker till en ort som är bilvänlig så rekommenderar jag er att ta bilen. Det går nämligen att åka "AutoZug" stora sträckor så ni slipper att köra samt gör miljön en tjänst. Tänk på att ni måste betala ca €40 i skatt om ni åker in i Schweiz så undvik det om ni kan. När jag körde min bil från Sverige till Chamonix så åkte jag följande 1. Trelleborg - Travenmünde med färja 2. Travenmünde - Hamburg (ca 10 mil) med bil 3. Hamburg - Schweiz med "AutoZug" 4. Schweiz - Chamonix (ca 30 mil) med bil Dessutom var jag HELT utvilad då jag sov på tåget och det är värt mycket :D Om ni vill så kan jag skriva en post om detta på min blogg? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Alperna 2013/2014 - Vart ska man åka?
Tillbaka
Topp