Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna 2024, rimligt pris?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kungpulan" data-source="post: 1280173" data-attributes="member: 168490"><p>Du har fått jättebra tips i inlägget ovan, jag kan bara lägga till ett tips om att snegla på t.ex. sunweb eller snowtrex eller liknande som säljer boende med liftkort inkluderat. Jag gissar på att de får liftkorten rabatterade? Ibland kan man få boende+ liftkort för säg 5-7k/skalle på lågsäsong. Du kan lätt hitta en flygresa till Zurich tur och retur för 2k. Då ingår skidfrakt i priset. Sen tar du tåget till Österrike. Men ska du ha halvpension så kostar det typ minst 15-18k som du säger tyvärr.</p><p></p><p>Snickrade egen resa v.3 denna säsong till st Anton, landade väl på 12-13k och det inkluderade :</p><p>Flyg till Zurich</p><p>Transfer tur och retur till St Anton</p><p>Liftkort</p><p>Boende direkt vid pisten med krypavstånd till Mooserwirt (afterskin).</p><p></p><p>Hittade boendet via St antons Turistförmedling. Pga läget åt vi faktiskt ganska mycket i lägenheten, men ruttnade ganska snabbt på att behöva styra med mat och allt vad det innebär. Nästa resa blir med halvpension eller så försöker jag få till en egensnickrad "resa billigt" och käkar ute varje lunch och kväll. Om du kan snickra egen resa för säg 3000-5000 kr billigare än paketresorna med halvpension så måste du käka frukost och middag för 500-833 kr per dag för att komma i kapp en halvpensionsresa (de flesta paketresor erbjuder i regel bara middag 6 av 7 kvällar).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kungpulan, post: 1280173, member: 168490"] Du har fått jättebra tips i inlägget ovan, jag kan bara lägga till ett tips om att snegla på t.ex. sunweb eller snowtrex eller liknande som säljer boende med liftkort inkluderat. Jag gissar på att de får liftkorten rabatterade? Ibland kan man få boende+ liftkort för säg 5-7k/skalle på lågsäsong. Du kan lätt hitta en flygresa till Zurich tur och retur för 2k. Då ingår skidfrakt i priset. Sen tar du tåget till Österrike. Men ska du ha halvpension så kostar det typ minst 15-18k som du säger tyvärr. Snickrade egen resa v.3 denna säsong till st Anton, landade väl på 12-13k och det inkluderade : Flyg till Zurich Transfer tur och retur till St Anton Liftkort Boende direkt vid pisten med krypavstånd till Mooserwirt (afterskin). Hittade boendet via St antons Turistförmedling. Pga läget åt vi faktiskt ganska mycket i lägenheten, men ruttnade ganska snabbt på att behöva styra med mat och allt vad det innebär. Nästa resa blir med halvpension eller så försöker jag få till en egensnickrad "resa billigt" och käkar ute varje lunch och kväll. Om du kan snickra egen resa för säg 3000-5000 kr billigare än paketresorna med halvpension så måste du käka frukost och middag för 500-833 kr per dag för att komma i kapp en halvpensionsresa (de flesta paketresor erbjuder i regel bara middag 6 av 7 kvällar). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna 2024, rimligt pris?
Tillbaka
Topp