Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna 2025
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1293094" data-attributes="member: 144594"><p>Smaken är som baken, jag är betydligt mer positiv. Ischgl har ett mycket fint och stort skidområde med ett effektivt liftsystem. Visst finns det som på många stora skidorter stora fula moderna byggnader med lunchrestauranger i anslutning till några liftstationer liksom den på bilden ovan där två olika gondolliftar från byn landar. Men också genuina backstugor i typisk Österrikisk stil. </p><p>Utöver prisläget tycker jag för min del att Ischgl by är ok där alla har gångavstånd till liftarna. Byn består för all del numera mest av ganska dyra hotell etc. Det går att hitta prisvärt boende i de mer genuina mindre byarna Kappl, Galtür eller See i närheten som dessutom har egna liftsystem värda nån dags skidåkning. Särskilt Galtür ligger vackert. </p><p>Vi bodde förra vintern i Kappl tre pers i en lgh med två sovrum och eget allrum med kök för ca 8000 kr. Men då är det en fördel att ha egen bil, det finns skidbuss till Ischgl och de andra orterna men de bussarna servar bara byarnas lägsta delar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1293094, member: 144594"] Smaken är som baken, jag är betydligt mer positiv. Ischgl har ett mycket fint och stort skidområde med ett effektivt liftsystem. Visst finns det som på många stora skidorter stora fula moderna byggnader med lunchrestauranger i anslutning till några liftstationer liksom den på bilden ovan där två olika gondolliftar från byn landar. Men också genuina backstugor i typisk Österrikisk stil. Utöver prisläget tycker jag för min del att Ischgl by är ok där alla har gångavstånd till liftarna. Byn består för all del numera mest av ganska dyra hotell etc. Det går att hitta prisvärt boende i de mer genuina mindre byarna Kappl, Galtür eller See i närheten som dessutom har egna liftsystem värda nån dags skidåkning. Särskilt Galtür ligger vackert. Vi bodde förra vintern i Kappl tre pers i en lgh med två sovrum och eget allrum med kök för ca 8000 kr. Men då är det en fördel att ha egen bil, det finns skidbuss till Ischgl och de andra orterna men de bussarna servar bara byarnas lägsta delar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna 2025
Tillbaka
Topp