Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna eller Canada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Boson" data-source="post: 963729" data-attributes="member: 69808"><p>Har inte varit i Canada men gjort halv säsong i Chamonix (benbrott). Har också åkt lite varstans, mest i Frankrike.</p><p>St Anton har nog rätt mycket magalufvarning misstänker jag. Chamonix har fördelen av att vara stad, till skillnad från de flesta orter på bägge sidor om Atlanten. Franska är inget måste (men såklart en fördel när man söker jobb). Dom som åker dit för att lära sig franska brukar bli besvikna eftersom alla talar engelska... Att åkningen är världsberömd vet du antagligen redan. </p><p> Tror du tänker rätt som vill till en större ort. Själv skulle jag nog få klaustrofobi i t ex Val Thorens, även om jag älskar stället. Cham ligger dessutom bara en spottloska från t ex Geneve. Eller ta skidbussen genom Mont Blanctunneln till Courmayeur. Sedan, om du har en ledig helg, har du hela Norditalien med Turin, Milano, Venedig, osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Boson, post: 963729, member: 69808"] Har inte varit i Canada men gjort halv säsong i Chamonix (benbrott). Har också åkt lite varstans, mest i Frankrike. St Anton har nog rätt mycket magalufvarning misstänker jag. Chamonix har fördelen av att vara stad, till skillnad från de flesta orter på bägge sidor om Atlanten. Franska är inget måste (men såklart en fördel när man söker jobb). Dom som åker dit för att lära sig franska brukar bli besvikna eftersom alla talar engelska... Att åkningen är världsberömd vet du antagligen redan. Tror du tänker rätt som vill till en större ort. Själv skulle jag nog få klaustrofobi i t ex Val Thorens, även om jag älskar stället. Cham ligger dessutom bara en spottloska från t ex Geneve. Eller ta skidbussen genom Mont Blanctunneln till Courmayeur. Sedan, om du har en ledig helg, har du hela Norditalien med Turin, Milano, Venedig, osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna eller Canada?
Tillbaka
Topp