Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna eller Canada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidarn" data-source="post: 963795" data-attributes="member: 93850"><p>Jag skulle rekommendera Whistler utan tvekan om du vill få ut den bästa skidåkningen med mest snö! Jag har varit där ett antal gånger och har dessutom 2 systrar som sammanlagt gjort 4 säsonger där och båda inklusive jag kan garantera att det är helt underbart! Staden är ju inte den största men inte så liten att de känns trångt. Bra nattliv och grym skidåkning på dagarna.</p><p></p><p>Skillnaden med canada är väll priserna på liftkort, säsongskort ligger ju på ca. 12 000kr men om man köper tidigt kan man få det för typ 9 000kr tror jag...sen är priserna på allt annat typ mat etc. unjefär som hemma förutom utrustning som går billigare än i sverige, så dom pengarna du spenderar på liftkort får du igen på typ skidor och annan utrustning som du kanske behövt betala mer för för i alperna.</p><p>En annan skillnad är reglerna för åkningen, i alperna drar du ju vart du vill på berget å kör vilken offpistlinje du vill och får ta riskerna som det medför, i Canada måste du hålla dig innanför "bounds" om man åker utanför "out of bounds" och ski patrol ser dig kan dom ta liftkortet från dig...men de är inte så att du inte får åka offpist! utan de finns ju helt sjuka repor med puder bara att dom är i speciella områden.</p><p></p><p></p><p>Hoppas detta ger dig lite klarhet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidarn, post: 963795, member: 93850"] Jag skulle rekommendera Whistler utan tvekan om du vill få ut den bästa skidåkningen med mest snö! Jag har varit där ett antal gånger och har dessutom 2 systrar som sammanlagt gjort 4 säsonger där och båda inklusive jag kan garantera att det är helt underbart! Staden är ju inte den största men inte så liten att de känns trångt. Bra nattliv och grym skidåkning på dagarna. Skillnaden med canada är väll priserna på liftkort, säsongskort ligger ju på ca. 12 000kr men om man köper tidigt kan man få det för typ 9 000kr tror jag...sen är priserna på allt annat typ mat etc. unjefär som hemma förutom utrustning som går billigare än i sverige, så dom pengarna du spenderar på liftkort får du igen på typ skidor och annan utrustning som du kanske behövt betala mer för för i alperna. En annan skillnad är reglerna för åkningen, i alperna drar du ju vart du vill på berget å kör vilken offpistlinje du vill och får ta riskerna som det medför, i Canada måste du hålla dig innanför "bounds" om man åker utanför "out of bounds" och ski patrol ser dig kan dom ta liftkortet från dig...men de är inte så att du inte får åka offpist! utan de finns ju helt sjuka repor med puder bara att dom är i speciella områden. Hoppas detta ger dig lite klarhet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna eller Canada?
Tillbaka
Topp