Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna första gången med familj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1100784" data-attributes="member: 83225"><p>Tignes ligger ju en bit från närmaste flygplats, så transfern blir ju en bit. Om det inte prompt måste vara en av dessa skulle jag annars titta på Livigno. Långa och breda pister men inte speciellt brant och välpistat. Vilken nivå åker barnen på? En egenhet på många ställen i Frankrike är annars att det krävs att man åker i någon väldigt brant och väldigt uppkörd pist för att komma hem på eftermiddagen. Val d'Isere är tex ett praktexempel på detta. Vill ni ha en "riktig" by eller funkar det bra med en skidort utslängd på berget? Om det senare funkar bra så skulle jag slänga in Les Arcs och Val Thorens i mixen också. Det senare har lite seg transfer och lite problem om det snöar (saknas skog, om man inte transporterar sig till Courchevel eller Meribel). Les Arcs består ju av flera "byar" utslängda på berget där man åker skidor på "huvudgatan" och därmed får väldigt lättillgänglig åkning direkt från boendet. </p><p></p><p>Om ni inte behöver fullt med folk omkring er är en personlig favorit Montgenevre (inte så mycket folk, men grym åkning med lättillgänglig skog, något som jag antar att barnen lär gilla)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1100784, member: 83225"] Tignes ligger ju en bit från närmaste flygplats, så transfern blir ju en bit. Om det inte prompt måste vara en av dessa skulle jag annars titta på Livigno. Långa och breda pister men inte speciellt brant och välpistat. Vilken nivå åker barnen på? En egenhet på många ställen i Frankrike är annars att det krävs att man åker i någon väldigt brant och väldigt uppkörd pist för att komma hem på eftermiddagen. Val d'Isere är tex ett praktexempel på detta. Vill ni ha en "riktig" by eller funkar det bra med en skidort utslängd på berget? Om det senare funkar bra så skulle jag slänga in Les Arcs och Val Thorens i mixen också. Det senare har lite seg transfer och lite problem om det snöar (saknas skog, om man inte transporterar sig till Courchevel eller Meribel). Les Arcs består ju av flera "byar" utslängda på berget där man åker skidor på "huvudgatan" och därmed får väldigt lättillgänglig åkning direkt från boendet. Om ni inte behöver fullt med folk omkring er är en personlig favorit Montgenevre (inte så mycket folk, men grym åkning med lättillgänglig skog, något som jag antar att barnen lär gilla) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna första gången med familj
Tillbaka
Topp