Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen, tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Angerr" data-source="post: 405697"><p>åk till italien i området där dolomiti superski finns (i 10 dalar) sjukt stort liftsystem med låånga backar. vi har varit där en vecka i elva år (i byn arabba) och jag har långt ifrån åkt överallt. finns tillgång till bra offpist åkning. finns även ett stort berg pass pordoi som det går en kabinbana upp som är mening för att kolla på den fina utsikten men det är tilllåtet att åka ner men på egen risk. går liftar över allt, du behöver aldrig åka bil eller buss för att komma till en önskad backe.</p><p>parker är lite varierade från år till år. vad vi brukar höra är att det finns två parker i närheten av där vi brukar hålla till men vi har bara hittat en och den är väl lite som den är. snubben som är ansvarig för den ängnar sig mest åt till att röka på, så ja. sen för dina päron kan jag rekomendera sellaronda rundan där man åker runt ett berg, rundan är 5 mil nedförsåkning sammanlagt på en hel dag och man åker aldrig i samma backe två gånger. sen finns det samma runda fast motsols och det är lika dant där att man inte åker samma backe två gånger. brukar gå ganska många bussresor till canazei men personligen rekomenderar jag arabba. måste till lägga att på elva år har vi haft solsken och puder i stort sett varje dag den veckan vi har varit där. ciao</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Angerr, post: 405697"] åk till italien i området där dolomiti superski finns (i 10 dalar) sjukt stort liftsystem med låånga backar. vi har varit där en vecka i elva år (i byn arabba) och jag har långt ifrån åkt överallt. finns tillgång till bra offpist åkning. finns även ett stort berg pass pordoi som det går en kabinbana upp som är mening för att kolla på den fina utsikten men det är tilllåtet att åka ner men på egen risk. går liftar över allt, du behöver aldrig åka bil eller buss för att komma till en önskad backe. parker är lite varierade från år till år. vad vi brukar höra är att det finns två parker i närheten av där vi brukar hålla till men vi har bara hittat en och den är väl lite som den är. snubben som är ansvarig för den ängnar sig mest åt till att röka på, så ja. sen för dina päron kan jag rekomendera sellaronda rundan där man åker runt ett berg, rundan är 5 mil nedförsåkning sammanlagt på en hel dag och man åker aldrig i samma backe två gånger. sen finns det samma runda fast motsols och det är lika dant där att man inte åker samma backe två gånger. brukar gå ganska många bussresor till canazei men personligen rekomenderar jag arabba. måste till lägga att på elva år har vi haft solsken och puder i stort sett varje dag den veckan vi har varit där. ciao [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med familjen, tips?
Tillbaka
Topp