Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med tonårsfamilj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 1307106" data-attributes="member: 12924"><p>För att spinna vidare på Frankrike. Jag brukar ju normalt sett vurma för La Plagne, men någon superpark tror jag mig aldrig sett där. Kan dock ha dykt upp senaste åren, vad vet jag.</p><p>Les Deux Alpes däremot tickar nog alla era boxar. Ligger högt, har glaciär och är således väldigt snösäkert. Har en stor park, vilken jag gladeligen höll mig ifrån. Finns väldigt trevliga pister och även om det inte är ett gigantiskt system, så finns det så det räcker för en vecka. Speciellt om man börjar leta sig utanför, där det finns en del lättillgänglig offpist.</p><p>Skulle man ändå känna att det inte räcker, ingår det i veckokortet 1 dag i följande skidorter - Alpe d'Huez, Serre Chevalier, Montgenevre och Puy St Vincent. Fint som snus.</p><p></p><p>Byn är avlång och gammal. Men inte så där Bonneval-sur-Arc gammal med fina stenhus från Hedenhös, utan mer 70-tals gammal. Vilket kanske inte låter så skoj, men byn är ändå ganska charmig tycker jag.</p><p>Och i jämförelse med andra orter, går det att hitta ganska prisvärda boenden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 1307106, member: 12924"] För att spinna vidare på Frankrike. Jag brukar ju normalt sett vurma för La Plagne, men någon superpark tror jag mig aldrig sett där. Kan dock ha dykt upp senaste åren, vad vet jag. Les Deux Alpes däremot tickar nog alla era boxar. Ligger högt, har glaciär och är således väldigt snösäkert. Har en stor park, vilken jag gladeligen höll mig ifrån. Finns väldigt trevliga pister och även om det inte är ett gigantiskt system, så finns det så det räcker för en vecka. Speciellt om man börjar leta sig utanför, där det finns en del lättillgänglig offpist. Skulle man ändå känna att det inte räcker, ingår det i veckokortet 1 dag i följande skidorter - Alpe d'Huez, Serre Chevalier, Montgenevre och Puy St Vincent. Fint som snus. Byn är avlång och gammal. Men inte så där Bonneval-sur-Arc gammal med fina stenhus från Hedenhös, utan mer 70-tals gammal. Vilket kanske inte låter så skoj, men byn är ändå ganska charmig tycker jag. Och i jämförelse med andra orter, går det att hitta ganska prisvärda boenden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med tonårsfamilj
Tillbaka
Topp