Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med tonårsfamilj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1307796" data-attributes="member: 118552"><p>Val Thorens tycker jag är fantastiskt, med Orelle sidan nu också med nya liftar.</p><p></p><p>Att åka över kammen från Val Thorens den härliga löpan ner till Mont Vallon, ta ett par åk där och se en fin glimt av alpvärlden från toppen. </p><p></p><p>Sedan ner till Meribel och över nästa kam till Courchevel 1850 och vidare nedåt. Obegränsat med bra piståkning på hemvägen om man får tid över. </p><p></p><p>Eller upp till Cime de Charon sedan ner till Orelle och köra i solen där. Hela La Mass området är också en upplevelse.</p><p></p><p>Kanske är det bättre att åka till ett mindre storslaget område när det är första gången i alperna? </p><p></p><p>Serre Chevalier är fin åkning men jag blev lite besviken på själva Briancon när vi bodde där ett par veckor. Fanns inte så att göra, vi gick på en skum pub för det mesta (men vi missade säkert mycket), det är en bit att gå från dalstationen också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1307796, member: 118552"] Val Thorens tycker jag är fantastiskt, med Orelle sidan nu också med nya liftar. Att åka över kammen från Val Thorens den härliga löpan ner till Mont Vallon, ta ett par åk där och se en fin glimt av alpvärlden från toppen. Sedan ner till Meribel och över nästa kam till Courchevel 1850 och vidare nedåt. Obegränsat med bra piståkning på hemvägen om man får tid över. Eller upp till Cime de Charon sedan ner till Orelle och köra i solen där. Hela La Mass området är också en upplevelse. Kanske är det bättre att åka till ett mindre storslaget område när det är första gången i alperna? Serre Chevalier är fin åkning men jag blev lite besviken på själva Briancon när vi bodde där ett par veckor. Fanns inte så att göra, vi gick på en skum pub för det mesta (men vi missade säkert mycket), det är en bit att gå från dalstationen också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna med tonårsfamilj
Tillbaka
Topp