Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna resa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1303160" data-attributes="member: 144594"><p>Svårt att ge specifika råd. Utbudet och urvalet är ju enormt.</p><p></p><p>Allra billigast kan det möjligen bli med busscharter. En del arrangörer är bra på att hitta prisvärda hotell i utkanten av stora liftsystem, ofta med prisvärd halvpension. Kan vara bra att ha litet sällskap på första alpresan också (dock ej nödvändigt alls). Titta dock på liftsystemets höjd för snösäkerhet. En hel del busscharter går till orter som ligger alldeles för lågt.</p><p></p><p>Man får undvika jul, nyår och påsk, då är det som dyrast. Mest prisvärt tycker jag ofta är veckorna mellan sportlov och påsk, då är också chansen bäst till fint väder (jämfört med januari som också är lågsäsong).</p><p>Zillertal är finemang, bra tågförbindelse men långt från Stockholm. Bättre från Skåne.</p><p></p><p>Jag bokar i princip aldrig paketresor utan syr ihop resa och boende själv. Det är inte så svårt men det är en fördel om man vet vad man letar efter. Så charter för första alpresan är ingen dum idé men det blir nog inte alltid billigast.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1303160, member: 144594"] Svårt att ge specifika råd. Utbudet och urvalet är ju enormt. Allra billigast kan det möjligen bli med busscharter. En del arrangörer är bra på att hitta prisvärda hotell i utkanten av stora liftsystem, ofta med prisvärd halvpension. Kan vara bra att ha litet sällskap på första alpresan också (dock ej nödvändigt alls). Titta dock på liftsystemets höjd för snösäkerhet. En hel del busscharter går till orter som ligger alldeles för lågt. Man får undvika jul, nyår och påsk, då är det som dyrast. Mest prisvärt tycker jag ofta är veckorna mellan sportlov och påsk, då är också chansen bäst till fint väder (jämfört med januari som också är lågsäsong). Zillertal är finemang, bra tågförbindelse men långt från Stockholm. Bättre från Skåne. Jag bokar i princip aldrig paketresor utan syr ihop resa och boende själv. Det är inte så svårt men det är en fördel om man vet vad man letar efter. Så charter för första alpresan är ingen dum idé men det blir nog inte alltid billigast. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna resa
Tillbaka
Topp