Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna resa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schubertan1997" data-source="post: 1303175" data-attributes="member: 146298"><p>Jag syr alltid ihop egna resor till alperna, och nästa resa blir till Zermatt (dyr ort) vecka 2, och betalade följande för 7 nätter</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Boende 4400 kr</li> <li data-xf-list-type="ul">Flyg 2700 till Zürich</li> <li data-xf-list-type="ul">Gissningsvis typ 1200 för tåg (fantastiskt smidigt i Schweiz)</li> <li data-xf-list-type="ul">Liftkort lär landa på 5000</li> <li data-xf-list-type="ul">Sammanlagt 13 300, vilket du aldrig kommer komma undan med hos en charterbyrå. Det går att komma undan bra mycket billigare på andra orter som ofta tipsas om här på forumet, men jag anser inte att bekvämligheten som kommer med charter inte är värt flera tusen extra. </li> </ul><p>Det är väl egentligen bara till Italien som jag hade kunnat tänka mig att åka charter, då jag trots intensivt googlande inte riktigt blir klok på hur man smidigt tar sig till Champoluc eller Dolomiterna. Schweiz och Österrike är ju kanon med tågen redan från flygplatserna hela vägen till många av orterna. Annars vill jag slå ett slag för UCPA, där du verkligen blir omhuldad och får allt du behöver till ett fast pris.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schubertan1997, post: 1303175, member: 146298"] Jag syr alltid ihop egna resor till alperna, och nästa resa blir till Zermatt (dyr ort) vecka 2, och betalade följande för 7 nätter [LIST] [*]Boende 4400 kr [*]Flyg 2700 till Zürich [*]Gissningsvis typ 1200 för tåg (fantastiskt smidigt i Schweiz) [*]Liftkort lär landa på 5000 [*]Sammanlagt 13 300, vilket du aldrig kommer komma undan med hos en charterbyrå. Det går att komma undan bra mycket billigare på andra orter som ofta tipsas om här på forumet, men jag anser inte att bekvämligheten som kommer med charter inte är värt flera tusen extra. [/LIST] Det är väl egentligen bara till Italien som jag hade kunnat tänka mig att åka charter, då jag trots intensivt googlande inte riktigt blir klok på hur man smidigt tar sig till Champoluc eller Dolomiterna. Schweiz och Österrike är ju kanon med tågen redan från flygplatserna hela vägen till många av orterna. Annars vill jag slå ett slag för UCPA, där du verkligen blir omhuldad och får allt du behöver till ett fast pris. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna resa
Tillbaka
Topp