Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna resa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1303674" data-attributes="member: 161446"><p>Sent svar här, men blir lite förvånad att ingen nämner UCPA alls? Det är ju ett ekonomiskt och tryggt alternativ som funnist i många år. Det passar inte alla, men ofta bra för skidnördar och om man inte älskar att alltid klara sig själv. Jag är iofs partisk då jag själv är helfrälst på deras concept, och det beror ju förstås på vad man söker. </p><p></p><p>Från runt 14-15.000 får man en vecka där "allt" ingår. Det finns billigare för studenter, och det kan kosta mer om man vill flyga istället för åka buss. </p><p>Men med "allt" menar jag resa, boende, skidhyra, lektioner/guidning hela veckan, och även maten! (Vilket brukar glömmas bort vid andra räkneexempel nät man jämför.)</p><p></p><p>Men... man ska uppskatta gemenskapen, vara okej med att bo lite mer kollektivt, och uppskatta conceptet med instruktörer/guider under veckan, i de grupper man delas in med. Gillar man inte sånt, och/eller vill skämma bort sig med riktig hotellstandard, så passar det mindre bra. För mig passar det utmärkt, och åker alltid därifrån som en bättre skidåkare på kuppen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1303674, member: 161446"] Sent svar här, men blir lite förvånad att ingen nämner UCPA alls? Det är ju ett ekonomiskt och tryggt alternativ som funnist i många år. Det passar inte alla, men ofta bra för skidnördar och om man inte älskar att alltid klara sig själv. Jag är iofs partisk då jag själv är helfrälst på deras concept, och det beror ju förstås på vad man söker. Från runt 14-15.000 får man en vecka där "allt" ingår. Det finns billigare för studenter, och det kan kosta mer om man vill flyga istället för åka buss. Men med "allt" menar jag resa, boende, skidhyra, lektioner/guidning hela veckan, och även maten! (Vilket brukar glömmas bort vid andra räkneexempel nät man jämför.) Men... man ska uppskatta gemenskapen, vara okej med att bo lite mer kollektivt, och uppskatta conceptet med instruktörer/guider under veckan, i de grupper man delas in med. Gillar man inte sånt, och/eller vill skämma bort sig med riktig hotellstandard, så passar det mindre bra. För mig passar det utmärkt, och åker alltid därifrån som en bättre skidåkare på kuppen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna resa
Tillbaka
Topp