Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna sista helgen i april?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frasse-Masen" data-source="post: 1295471" data-attributes="member: 181158"><p>Jag gjorde misstaget att boka och betala handpenning för Cervinia veckan före midsommar i tron att det var öppet året runt precis som Hintertux. Det var efter två långburkar på Valborgsmässoafton. Senare samma kväll insåg jag att liftarna inte ens var öppna då. De skulle öppna först på midsommardagen! Vilket antiklimax! Jag var en idiot. Det blev ett par svettiga och nervösa dygn innan STS Kundtjänst öppnade, och som tur var lät de oss boka om och flytta handpenningen till veckan efter midsommar istället.</p><p></p><p>Sensmoral: Kolla så att liftarna faktiskt är öppna innan du bokar!</p><p></p><p>Note to STS: Det borde framgå mycket tydligare på hemsidan när man säljer in "Sommarskidåkning i Alperna" att liftarna öppnar först efter midsommar. Jag själv hittade infon om liftarna av en slump när jag försökte googla fram vad liftkorten kostade om man köpte det på plats...</p><p></p><p>För övrigt så var inga backar på italienska sidan öppna då, utan man fick åka i cirklar mellan Klein Matterhorn och Trockener Steg, och det är väldigt mycket flackar där. Men att se Matterhorn i verkligheten var maffigt, och Cervinia är en mysig by. Fin vandring där också i en vacker omgivning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frasse-Masen, post: 1295471, member: 181158"] Jag gjorde misstaget att boka och betala handpenning för Cervinia veckan före midsommar i tron att det var öppet året runt precis som Hintertux. Det var efter två långburkar på Valborgsmässoafton. Senare samma kväll insåg jag att liftarna inte ens var öppna då. De skulle öppna först på midsommardagen! Vilket antiklimax! Jag var en idiot. Det blev ett par svettiga och nervösa dygn innan STS Kundtjänst öppnade, och som tur var lät de oss boka om och flytta handpenningen till veckan efter midsommar istället. Sensmoral: Kolla så att liftarna faktiskt är öppna innan du bokar! Note to STS: Det borde framgå mycket tydligare på hemsidan när man säljer in "Sommarskidåkning i Alperna" att liftarna öppnar först efter midsommar. Jag själv hittade infon om liftarna av en slump när jag försökte googla fram vad liftkorten kostade om man köpte det på plats... För övrigt så var inga backar på italienska sidan öppna då, utan man fick åka i cirklar mellan Klein Matterhorn och Trockener Steg, och det är väldigt mycket flackar där. Men att se Matterhorn i verkligheten var maffigt, och Cervinia är en mysig by. Fin vandring där också i en vacker omgivning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna sista helgen i april?
Tillbaka
Topp