Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna under nyår, var?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="annamari4" data-source="post: 794409" data-attributes="member: 97397"><p>Har firat nyår tre år i rad i alperna, det stället som jag absolut kan rekommendera är Val Thorens om ni inte varit där innan! Visserligen vaknade vi till +5 grader den ena morgonen och var nära på att gråta när vi kom ut i pisten, men med kabinliften som tar en till 3200 meter glömde man snabbt de varmare graderna nere i dalen.</p><p>Eftersom att byn är på så pass hög höjd så finns det en snögaranti, så vill ni ha snö är det ett säkert ställe.</p><p></p><p>Utav de ställen som jag tidigare firat nyår på (Serre Chevaleir & Alpe d'Huez) har Val Thorens med säkerhet de största utbudet av uteställen, de ligger nära varandra och det är bra drag på de flesta ställena! Kom dock ihåg att på vissa ställen måste man boka inträde på om man vill komma in på nyårskvällen. Detta görs enkelt genom att gå in och snacka med några av bartendersen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="annamari4, post: 794409, member: 97397"] Har firat nyår tre år i rad i alperna, det stället som jag absolut kan rekommendera är Val Thorens om ni inte varit där innan! Visserligen vaknade vi till +5 grader den ena morgonen och var nära på att gråta när vi kom ut i pisten, men med kabinliften som tar en till 3200 meter glömde man snabbt de varmare graderna nere i dalen. Eftersom att byn är på så pass hög höjd så finns det en snögaranti, så vill ni ha snö är det ett säkert ställe. Utav de ställen som jag tidigare firat nyår på (Serre Chevaleir & Alpe d'Huez) har Val Thorens med säkerhet de största utbudet av uteställen, de ligger nära varandra och det är bra drag på de flesta ställena! Kom dock ihåg att på vissa ställen måste man boka inträde på om man vill komma in på nyårskvällen. Detta görs enkelt genom att gå in och snacka med några av bartendersen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna under nyår, var?
Tillbaka
Topp