Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna - Var härnäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1307134" data-attributes="member: 15720"><p>Jag föredrar La Plage framför Les Arcs eftersom jag tycker att åkningen är roligare och mer varierad där, men det är ju så klart en smaksak. LA har dock ett grymt åk från topp till botten med över 2000 fallhöjdsmeter som inte går av för hackor….!!</p><p>Att ta sig mellan systemen tar lite tid, eller rättare sagt kräver en del åkning i de ”tristaste” delarna av respektive system så vi brukar bara göra det en eller max två gånger på en vecka…</p><p>När det gäller boende är det ju inte supercharmigt. Bäst läge att bo i LP tycker jag är Belle Plagne och den byn är väl någorlunda fin, i alla fall jämfört med Plagne center och Plagne Bellcotte.</p><p>Även byarna i utkanten av systemet som Champagny och Les Coches har viss charm, men ligger sämre till ur skidåkningsläge (tycker jag…)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1307134, member: 15720"] Jag föredrar La Plage framför Les Arcs eftersom jag tycker att åkningen är roligare och mer varierad där, men det är ju så klart en smaksak. LA har dock ett grymt åk från topp till botten med över 2000 fallhöjdsmeter som inte går av för hackor….!! Att ta sig mellan systemen tar lite tid, eller rättare sagt kräver en del åkning i de ”tristaste” delarna av respektive system så vi brukar bara göra det en eller max två gånger på en vecka… När det gäller boende är det ju inte supercharmigt. Bäst läge att bo i LP tycker jag är Belle Plagne och den byn är väl någorlunda fin, i alla fall jämfört med Plagne center och Plagne Bellcotte. Även byarna i utkanten av systemet som Champagny och Les Coches har viss charm, men ligger sämre till ur skidåkningsläge (tycker jag…) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna - Var härnäst?
Tillbaka
Topp