Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna vs Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 612667" data-attributes="member: 15720"><p>Gillar du att kunna ge dig ut på långa turer och åk och nästan alltid hamna i en dalgång med tåg- buss- eller taxi-förbindelse och oftast en liten restaurang eller två så ska du utan tvekan välja alperna. Dessutom har du i Alperna diverse bergsstugor med eller utan bemanning som lite extrakrydda och en sol som ofta värmer större delen av säsongen. Om du istället föredrar små system med mesta av åkningen under trädgränsen och liten möjlighet till offpist som tar dig långt bort men med tätare snöfall och kallare snö och vänligare personal/befolkning så är Kanada nog din grej.</p><p>Själv har jag testat båda och stoleken på bergen och närheten mellan orterna gör att Alperna är mitt självklara val efter mer än 10 säsonger. Men jag ångrar inte det minsta mina två månadslånga sejurer till västra Kanada då jag testade ca 10 orter.</p><p>Tyvärr måste jag erkänna att jag inte varit i USA ännu men hoppas att så småningom även kunna avrapportera hur skidåkningen är där......</p><p></p><p>//H</p><p></p><p>Ps Vart du än hamnar så se till att ha tillgång till en bil så du kan jaga snön om den inte vill falla just där du befinner dig....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 612667, member: 15720"] Gillar du att kunna ge dig ut på långa turer och åk och nästan alltid hamna i en dalgång med tåg- buss- eller taxi-förbindelse och oftast en liten restaurang eller två så ska du utan tvekan välja alperna. Dessutom har du i Alperna diverse bergsstugor med eller utan bemanning som lite extrakrydda och en sol som ofta värmer större delen av säsongen. Om du istället föredrar små system med mesta av åkningen under trädgränsen och liten möjlighet till offpist som tar dig långt bort men med tätare snöfall och kallare snö och vänligare personal/befolkning så är Kanada nog din grej. Själv har jag testat båda och stoleken på bergen och närheten mellan orterna gör att Alperna är mitt självklara val efter mer än 10 säsonger. Men jag ångrar inte det minsta mina två månadslånga sejurer till västra Kanada då jag testade ca 10 orter. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte varit i USA ännu men hoppas att så småningom även kunna avrapportera hur skidåkningen är där...... //H Ps Vart du än hamnar så se till att ha tillgång till en bil så du kan jaga snön om den inte vill falla just där du befinner dig.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna vs Kanada?
Tillbaka
Topp