Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna vs Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 613160" data-attributes="member: 16052"><p>Tycker det känns som att folk jämför ackumulerad snömängd (nordamerika) och snödjup (europa) hej vilt här. Brukar inte till exempel riksgränsen fà 10-11 meter snö varje àr om man räknar ackumulerad snömängd? Rätta mig gärna om jag har fel här. Men som sagt sà làg Andermatt pà 17 meter.</p><p></p><p>Jämför jag min tid i colorado/wyoming 2005-2006 med Verbier 2007-2008 som bàda ansàgs vara ruskigt bra "according to locals" sà màste jag sàga att Verbier kändes vassare dà man alltid kan hitta bra snö pà ett sà stort berg om det är en OK vinter. </p><p></p><p>1 meter champagnepuder är dock alltid riktigt nice men packar du det sà är det bara 5cm kvar vilket förklarar basen i Alta till exempel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 613160, member: 16052"] Tycker det känns som att folk jämför ackumulerad snömängd (nordamerika) och snödjup (europa) hej vilt här. Brukar inte till exempel riksgränsen fà 10-11 meter snö varje àr om man räknar ackumulerad snömängd? Rätta mig gärna om jag har fel här. Men som sagt sà làg Andermatt pà 17 meter. Jämför jag min tid i colorado/wyoming 2005-2006 med Verbier 2007-2008 som bàda ansàgs vara ruskigt bra "according to locals" sà màste jag sàga att Verbier kändes vassare dà man alltid kan hitta bra snö pà ett sà stort berg om det är en OK vinter. 1 meter champagnepuder är dock alltid riktigt nice men packar du det sà är det bara 5cm kvar vilket förklarar basen i Alta till exempel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alperna vs Kanada?
Tillbaka
Topp