Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
ALPHA 2 eller T-HALL
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 603192" data-attributes="member: 53337"><p>jag diggar alpha 2an stenhårt, funkar sjukt bra i alla underlag. hade den en vecka i alperna när den var ny och låg och pressade pisten hela veckan utan problem. i pudret flöt den på bra och när jag sedan tog in den i parken så funkade den perfekt i stora som små hopp.</p><p></p><p>sjukt skön för butters, nollies och liknande pga rockern.</p><p>dens enda svaghet kan vara rails där det förmodligen finns bättre skidor som tex tanner hallen.. men allt annat väger upp det den förlorar på rails.</p><p></p><p>nu kör jag pipecleanern och den är ju exakt samma som thall men snabbare/mjukare belag och lite annat flex. den är sjukt bra även den i pisten men har en längre svängradie känns det som och därmed är ju den inte fullt lika lekfull som då alphan blir där man bara kastas in på skär och kan utnyttja det både i kickar och i pisten.</p><p>PCn och Thallen går lite mera rakt fram i min mening.</p><p></p><p>hoppas du blev lite klokare.</p><p>kör hårt!</p><p>/jeppe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 603192, member: 53337"] jag diggar alpha 2an stenhårt, funkar sjukt bra i alla underlag. hade den en vecka i alperna när den var ny och låg och pressade pisten hela veckan utan problem. i pudret flöt den på bra och när jag sedan tog in den i parken så funkade den perfekt i stora som små hopp. sjukt skön för butters, nollies och liknande pga rockern. dens enda svaghet kan vara rails där det förmodligen finns bättre skidor som tex tanner hallen.. men allt annat väger upp det den förlorar på rails. nu kör jag pipecleanern och den är ju exakt samma som thall men snabbare/mjukare belag och lite annat flex. den är sjukt bra även den i pisten men har en längre svängradie känns det som och därmed är ju den inte fullt lika lekfull som då alphan blir där man bara kastas in på skär och kan utnyttja det både i kickar och i pisten. PCn och Thallen går lite mera rakt fram i min mening. hoppas du blev lite klokare. kör hårt! /jeppe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
ALPHA 2 eller T-HALL
Tillbaka
Topp