Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
alpha tråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flygplan1" data-source="post: 592066" data-attributes="member: 13768"><p>Hej!</p><p>Jag har några frågor angående förra årets modell av Alpha-1 (Den med svart/vit grafik). Någon här som provat den?</p><p></p><p>Jag är 172cm lång, väger cirka 63kg (jag vet, jag är en tunnis) och åker just nu på ett par AR6 (171cm). Då det snöat så använder jag ibland ett par ARV (175cm). Jag bor dock i Åre, så det är rätt sällan man verkligen behöver mer än 80-85mm i midja.</p><p></p><p>Jag funderar dock rätt starkt på att byta ut mina AR6or mot ett par Alpha-1or, och då årets modeller är rätt fula så skulle jag helst vilja ha förra årets. Dom är helt klart tänkta som en allround skida som kommer att användas både till park och offpist.</p><p></p><p>Det är snart skidtestarhelg här, och då tänkte jag testa årets modeller (jag är rätt tveksam till att dom har med sig fjolårets).</p><p>Är det någon som har provat både dom gammla och dom nya? Hur var skillnaderna? Var dom mest lika årets Alpha-2 eller Alpha-1?</p><p></p><p>Den längd som jag gissar skulle passa bäst är 176cm. Vad tror experterna här på freeride?</p><p></p><p>Tacksam för svar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flygplan1, post: 592066, member: 13768"] Hej! Jag har några frågor angående förra årets modell av Alpha-1 (Den med svart/vit grafik). Någon här som provat den? Jag är 172cm lång, väger cirka 63kg (jag vet, jag är en tunnis) och åker just nu på ett par AR6 (171cm). Då det snöat så använder jag ibland ett par ARV (175cm). Jag bor dock i Åre, så det är rätt sällan man verkligen behöver mer än 80-85mm i midja. Jag funderar dock rätt starkt på att byta ut mina AR6or mot ett par Alpha-1or, och då årets modeller är rätt fula så skulle jag helst vilja ha förra årets. Dom är helt klart tänkta som en allround skida som kommer att användas både till park och offpist. Det är snart skidtestarhelg här, och då tänkte jag testa årets modeller (jag är rätt tveksam till att dom har med sig fjolårets). Är det någon som har provat både dom gammla och dom nya? Hur var skillnaderna? Var dom mest lika årets Alpha-2 eller Alpha-1? Den längd som jag gissar skulle passa bäst är 176cm. Vad tror experterna här på freeride? Tacksam för svar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
alpha tråden
Tillbaka
Topp