Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alpina tur pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="movgoli" data-source="post: 1059243" data-attributes="member: 47225"><p>Jag behöver lite råd inför köp av alpina tur pjäxor samt även hur man skall tänka kring storlek på dessa.</p><p></p><p>Jag vill kunna ha pjäxorna till både lite smalare tur skidor,har idag skaffat ett par med midja 8,5 cm och 178cm långa samt dynafit. bindningar. </p><p>Jag har även tänkt att dessa pjäxor skall fungera bra ihop med lite längre skidor, runt 190 cm och med midja på 10,5-11 cm ,söker alltså en hyfsat smidig pjäxa som även fungerar bra ihop med lite bredare skidor. Tips på det ngn??,. Är också inne på att jag skall ha en svängd läst som är runt 100mm bred (strl runt 26,5) och ett bra gå-läge.</p><p></p><p>Hur skall man välja storlek på en alpin tur pjäxa? ,måste man kompensera genom att ta en större (längre läst)storlek än vad man väljer på sina vanliga alpina skor utan gå-läge,tänker att man genom att skaftet ät rörligt bakåt leder till att man trycker in tårna fram i tåboxen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="movgoli, post: 1059243, member: 47225"] Jag behöver lite råd inför köp av alpina tur pjäxor samt även hur man skall tänka kring storlek på dessa. Jag vill kunna ha pjäxorna till både lite smalare tur skidor,har idag skaffat ett par med midja 8,5 cm och 178cm långa samt dynafit. bindningar. Jag har även tänkt att dessa pjäxor skall fungera bra ihop med lite längre skidor, runt 190 cm och med midja på 10,5-11 cm ,söker alltså en hyfsat smidig pjäxa som även fungerar bra ihop med lite bredare skidor. Tips på det ngn??,. Är också inne på att jag skall ha en svängd läst som är runt 100mm bred (strl runt 26,5) och ett bra gå-läge. Hur skall man välja storlek på en alpin tur pjäxa? ,måste man kompensera genom att ta en större (längre läst)storlek än vad man väljer på sina vanliga alpina skor utan gå-läge,tänker att man genom att skaftet ät rörligt bakåt leder till att man trycker in tårna fram i tåboxen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alpina tur pjäxor
Tillbaka
Topp