Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Alpine Booster Straps i Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bastardquad" data-source="post: 133722" data-attributes="member: 39757"><p>Vet inget ställe i Sverige som för Booster Strap, men Alpingaraget funderade åtminstone förra året på att ta in dem. Jag köpte mina från <a href="http://www.skimetrix.com/defaultold.htm," target="_blank">http://www.skimetrix.com/defaultold.htm,</a> och det fungerade hur bra som helst. De kom efter fyra dagar vill jag minnas. Jag monterade dem (rätt snyggt om jag får säga det själv) på mina Salomon X-Wave 10.0, och resultatet är lysande. Jag har en lite lustig vadform och för mig har de betytt otroligt mycket; från att ha haft ett visst glapp mellan smalben och pjäxa sitter pjuxen nu så tight jag själv önskar, med en mycket mer direkt kraftöverföring som följd. Det är till och med så att det är lätt att dra åt dem för mycket; gjorde det i Åre förra vintern och det bestraffades med skadad nerv och förlorad känsel på utsidan (!) av foten. Jag rekommenderar dem varmt. Jag ska försöka fixa några bilder på min installation, så skickar jag dem till dig sedan. Borde jag klara denna helg tycker jag.</p><p></p><p>MVH</p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bastardquad, post: 133722, member: 39757"] Vet inget ställe i Sverige som för Booster Strap, men Alpingaraget funderade åtminstone förra året på att ta in dem. Jag köpte mina från [URL]http://www.skimetrix.com/defaultold.htm,[/URL] och det fungerade hur bra som helst. De kom efter fyra dagar vill jag minnas. Jag monterade dem (rätt snyggt om jag får säga det själv) på mina Salomon X-Wave 10.0, och resultatet är lysande. Jag har en lite lustig vadform och för mig har de betytt otroligt mycket; från att ha haft ett visst glapp mellan smalben och pjäxa sitter pjuxen nu så tight jag själv önskar, med en mycket mer direkt kraftöverföring som följd. Det är till och med så att det är lätt att dra åt dem för mycket; gjorde det i Åre förra vintern och det bestraffades med skadad nerv och förlorad känsel på utsidan (!) av foten. Jag rekommenderar dem varmt. Jag ska försöka fixa några bilder på min installation, så skickar jag dem till dig sedan. Borde jag klara denna helg tycker jag. MVH Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Alpine Booster Straps i Sverige?
Tillbaka
Topp