Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Alpingaraget & Sport-Conrad, dessa Mammons tempel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaptenStofil" data-source="post: 126227" data-attributes="member: 53638"><p>Herr Jan, ditt namn antyder just att du fastnat i materialismens käftar. Om du som din profil anger bor i den svenska fjällkedjan hade du mötts av mycket mer respekt med namet Janne GS eller Janne S. Antalet dagar då den så kallade fetskidan går att utnyttja tillfullo i skanderna är ytterst få även om man ser till en längre tidsperiod. Dessa skidor är utvecklade för snöförhållanden som sällan uppkommer i Sverige. Detta är ett typiskt exempel på hur dagens skidåkare blir lyckliga av utrustningen de åker på och inte hur åkning egentligen känns. Nästa gång du kopierar fakta från Kalmarmuseums hemsida kan du också passa på att läsa övrigt text. Antalet kanoner var 126.</p><p></p><p>Bäste herr Hyllengren, det gör mig uppriktigt ledsen att läsa om din förstörda skiddag men dina nya skidor är inte den form av den utrustningsdyrkan som jag kritiserar. Förr i tiden hade dock arméns skidreparationssats från 1927 räddat en sådan dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaptenStofil, post: 126227, member: 53638"] Herr Jan, ditt namn antyder just att du fastnat i materialismens käftar. Om du som din profil anger bor i den svenska fjällkedjan hade du mötts av mycket mer respekt med namet Janne GS eller Janne S. Antalet dagar då den så kallade fetskidan går att utnyttja tillfullo i skanderna är ytterst få även om man ser till en längre tidsperiod. Dessa skidor är utvecklade för snöförhållanden som sällan uppkommer i Sverige. Detta är ett typiskt exempel på hur dagens skidåkare blir lyckliga av utrustningen de åker på och inte hur åkning egentligen känns. Nästa gång du kopierar fakta från Kalmarmuseums hemsida kan du också passa på att läsa övrigt text. Antalet kanoner var 126. Bäste herr Hyllengren, det gör mig uppriktigt ledsen att läsa om din förstörda skiddag men dina nya skidor är inte den form av den utrustningsdyrkan som jag kritiserar. Förr i tiden hade dock arméns skidreparationssats från 1927 räddat en sådan dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Alpingaraget & Sport-Conrad, dessa Mammons tempel
Tillbaka
Topp