Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
alpinpjäxor för friåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dannedieharder" data-source="post: 591599" data-attributes="member: 14886"><p>citat" Sen som dannedieharder skriver "Du bör tänka på att den är ganska rak och hög i skaftet, kör du skidor med mkt skärning i puder kan det kännas som att de sticker iväg lite för snabbt i svängarna och att du lätt får hugg" Rak och hög??? Skämtar du eller. Sen när är doberman speciellt mkt rakare eller högre än någon annan pjäxa i den här kategorin. Tecnicas Race Pro (Agent) är ju iofs lite lite lägre. </p><p></p><p>Jag skulle vilja att dannedieharder gärna förklarar varför en doberman110 (junior pjäxa = inte jättehård)skulle skilja sej från någon anna pjäxa när det gäller att åka puder med mycket skärning på skidorna? Förklaring tack, annars = struntprat. Att du inte får tryck på framskidan på en 193 lång och stor skida med en mjuk juniordojja som 12åringar kör med är väl inte så himla konstigt. Du kanske hade behövt en styvare för lite bättre kraftöverföring helt enkelt "citat</p><p></p><p>Nu var ju Dobberman Pro 110 inte en junissko utan en "butiksracer" (även en del racejunisar körde med den dock antagligen mest för att den producerades i större stl än 26,5) och var mjukar än 130n ,bredare läst än 130+150" dvs samma typ av pjäxa han kollar på. Och ja den är hög och rak i skaften, mer så än Technica Agent och Lange FR och Banshee serierna samt Salomon Falcon med motsvarande lästbredd. Ang flexet så har det aldrig varit ett problem för mig att hantera både längre och styvare skidor med mjukare pjäxor än så.</p><p>Det jag menar är att jag upplevde det som att det raka skaftet ger en väldigt direkt kraftöverföring,ja jag är en lättviktare, på mjukt underlag så gör det att en skida med mkt sväng sticker iväg tidigare och gärna hakar sig i svängen, själv gillar jag mer att man kan öppna upp sina svängar utan att helt behöva släppa skidtryck.</p><p></p><p>Självklart kan andra uppleva samma pjäxa helt annorlunda men jag skriver bara hur jag upplevde den. Nog nu om det annars hade du en del kloka ord i ditt inlägg.</p><p></p><p>D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dannedieharder, post: 591599, member: 14886"] citat" Sen som dannedieharder skriver "Du bör tänka på att den är ganska rak och hög i skaftet, kör du skidor med mkt skärning i puder kan det kännas som att de sticker iväg lite för snabbt i svängarna och att du lätt får hugg" Rak och hög??? Skämtar du eller. Sen när är doberman speciellt mkt rakare eller högre än någon annan pjäxa i den här kategorin. Tecnicas Race Pro (Agent) är ju iofs lite lite lägre. Jag skulle vilja att dannedieharder gärna förklarar varför en doberman110 (junior pjäxa = inte jättehård)skulle skilja sej från någon anna pjäxa när det gäller att åka puder med mycket skärning på skidorna? Förklaring tack, annars = struntprat. Att du inte får tryck på framskidan på en 193 lång och stor skida med en mjuk juniordojja som 12åringar kör med är väl inte så himla konstigt. Du kanske hade behövt en styvare för lite bättre kraftöverföring helt enkelt "citat Nu var ju Dobberman Pro 110 inte en junissko utan en "butiksracer" (även en del racejunisar körde med den dock antagligen mest för att den producerades i större stl än 26,5) och var mjukar än 130n ,bredare läst än 130+150" dvs samma typ av pjäxa han kollar på. Och ja den är hög och rak i skaften, mer så än Technica Agent och Lange FR och Banshee serierna samt Salomon Falcon med motsvarande lästbredd. Ang flexet så har det aldrig varit ett problem för mig att hantera både längre och styvare skidor med mjukare pjäxor än så. Det jag menar är att jag upplevde det som att det raka skaftet ger en väldigt direkt kraftöverföring,ja jag är en lättviktare, på mjukt underlag så gör det att en skida med mkt sväng sticker iväg tidigare och gärna hakar sig i svängen, själv gillar jag mer att man kan öppna upp sina svängar utan att helt behöva släppa skidtryck. Självklart kan andra uppleva samma pjäxa helt annorlunda men jag skriver bara hur jag upplevde den. Nog nu om det annars hade du en del kloka ord i ditt inlägg. D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
alpinpjäxor för friåkning
Tillbaka
Topp