Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alpinpjäxor i 24 - svårt att hitta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1084193" data-attributes="member: 99032"><p>I tråden har det hittills inte framgått om du ännu har testat nån av pjuxen med innerskon uttagen. D.v.s. stoppat ner foten i bara skalet. Det brukar väl anses som ett av de första lämpliga stegen i utprovningen. Så i med foten, tårna längst fram i skalet och kolla hur mycket plats som finns bakom hälen. Generella rekommendationer på det grundmåttet ligger väl på 1,5-2 cm för komfortpassning, 1-1,5 cm för prestandapassning och ännu mindre för riktig rejsprepp. Är det mer än två cm tycker jag du skall ta ett mindre skal (storlek och/eller modell) oavsett vilken storlek pjäxan är märkt med.</p><p></p><p>Kolla även med foten mitt i skalet hur mycket du kan röra fotens olika delar i höjd och sidled. Försök ffa att hitta områden med litet eller stort spel jämfört med olika modeller. Detta är grunden till om skalet måste anpassas mot din fot. En bra bootfitter ska kunna guida dig genom detta.</p><p></p><p>Personligen tycker jag det är konstigt att man inte alltid får börja på detta viset när man testar pjux hos dealers... <a href="https://www.freeride.se/kopguide-att-valja-ratt-pjaxor/" target="_blank">Den här GUIDEN</a>kanske du redan har hittat och ögnat igenom?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1084193, member: 99032"] I tråden har det hittills inte framgått om du ännu har testat nån av pjuxen med innerskon uttagen. D.v.s. stoppat ner foten i bara skalet. Det brukar väl anses som ett av de första lämpliga stegen i utprovningen. Så i med foten, tårna längst fram i skalet och kolla hur mycket plats som finns bakom hälen. Generella rekommendationer på det grundmåttet ligger väl på 1,5-2 cm för komfortpassning, 1-1,5 cm för prestandapassning och ännu mindre för riktig rejsprepp. Är det mer än två cm tycker jag du skall ta ett mindre skal (storlek och/eller modell) oavsett vilken storlek pjäxan är märkt med. Kolla även med foten mitt i skalet hur mycket du kan röra fotens olika delar i höjd och sidled. Försök ffa att hitta områden med litet eller stort spel jämfört med olika modeller. Detta är grunden till om skalet måste anpassas mot din fot. En bra bootfitter ska kunna guida dig genom detta. Personligen tycker jag det är konstigt att man inte alltid får börja på detta viset när man testar pjux hos dealers... [url=https://www.freeride.se/kopguide-att-valja-ratt-pjaxor/]Den här GUIDEN[/url]kanske du redan har hittat och ögnat igenom? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Alpinpjäxor i 24 - svårt att hitta
Tillbaka
Topp