Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Alpinrea på NK
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Franklin" data-source="post: 861023" data-attributes="member: 92539"><p>Utan att ha någon som helst egen koppling till varuhuset säger jag följande: NK kan säkert vara dyrare än andra butiker på vissa varor, men för det mesta ligger de på samma pris som andra butiker i stockholms innerstad. För t.ex hushållsmaskiner har de samma pris som åhléns, och de har samma pris på jeans som både åhléns, PUB och konceptbutiker för olika märken. </p><p></p><p>Om vi tar alpinprylarna som exempel så låg både smithhjälmarna och oakleybrillorna på samma pris som hos alpingaraget och länna sport, för resten av sortimentet har jag inga jämförelsepriser i huvudet.</p><p></p><p>Det är t.o.m så att matbutiken som ligger i NK:s källare (en ICA) generellt sett är billigare än min lokala ICA supermarket i högdalen :P</p><p></p><p>Däremot har de genom marknadsföring och annat fått en "exklusiv" image, som lätt får en att tro att de tar ut överpris för vad de säljer. Plus att deras fokus på varor ligger på starka varumärken och "finare" produkter.</p><p></p><p>Med prylbögeriet inom skidsport som pågår just nu så kan man dock knappast kalla NK:s utbud av alpinutrustning för fokus på "finare" produkter, utan de säljer bara samma saker som alla andra sportaffärer/avdelningar (minus kedjornas egna märken).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Franklin, post: 861023, member: 92539"] Utan att ha någon som helst egen koppling till varuhuset säger jag följande: NK kan säkert vara dyrare än andra butiker på vissa varor, men för det mesta ligger de på samma pris som andra butiker i stockholms innerstad. För t.ex hushållsmaskiner har de samma pris som åhléns, och de har samma pris på jeans som både åhléns, PUB och konceptbutiker för olika märken. Om vi tar alpinprylarna som exempel så låg både smithhjälmarna och oakleybrillorna på samma pris som hos alpingaraget och länna sport, för resten av sortimentet har jag inga jämförelsepriser i huvudet. Det är t.o.m så att matbutiken som ligger i NK:s källare (en ICA) generellt sett är billigare än min lokala ICA supermarket i högdalen :P Däremot har de genom marknadsföring och annat fått en "exklusiv" image, som lätt får en att tro att de tar ut överpris för vad de säljer. Plus att deras fokus på varor ligger på starka varumärken och "finare" produkter. Med prylbögeriet inom skidsport som pågår just nu så kan man dock knappast kalla NK:s utbud av alpinutrustning för fokus på "finare" produkter, utan de säljer bara samma saker som alla andra sportaffärer/avdelningar (minus kedjornas egna märken). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Alpinrea på NK
Tillbaka
Topp