Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alpresa med barn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1144895" data-attributes="member: 83225"><p>Om inte flyg är ett alternativ hade jag tagit bilen alla gånger. Jag hade fått fnatt av att tillbringa så lång tid i ett transportmedel som jag inte själv kan styra pauserna på... </p><p></p><p>Eftersom vi alltid flyger till alperna har jag mest koll på hur orterna ligger relativt flygplatser, inte så bra koll på hur de ligger i förhållande till Sverige. Men närmast borde ju vara Österrike, typ Fieberbrunn eller nåt?</p><p></p><p>Liftkortspriser känns ju generellt väldigt standardiserade men vad man kan spara pengar på är ju att åka till tillräckligt stora orter så att man kan vara säker på att det finns lågprisalternativ för lunch i backen osv. Att bo nära backen så man kan äta lunch hemma är ju annars en smått galen kostnadskapare, upptäckte vi förra vintern. </p><p></p><p>När det gäller arrangör eller boka själv, personligen bokar jag alltid själv av den enkla anledningen att du annars får betala för att nån annan gör det åt dig och du kan inte då styra över flygtider osv. Sen har man av någon anledning nästan alltid sämre bagageregler när man reser "charter" än när man flyger själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1144895, member: 83225"] Om inte flyg är ett alternativ hade jag tagit bilen alla gånger. Jag hade fått fnatt av att tillbringa så lång tid i ett transportmedel som jag inte själv kan styra pauserna på... Eftersom vi alltid flyger till alperna har jag mest koll på hur orterna ligger relativt flygplatser, inte så bra koll på hur de ligger i förhållande till Sverige. Men närmast borde ju vara Österrike, typ Fieberbrunn eller nåt? Liftkortspriser känns ju generellt väldigt standardiserade men vad man kan spara pengar på är ju att åka till tillräckligt stora orter så att man kan vara säker på att det finns lågprisalternativ för lunch i backen osv. Att bo nära backen så man kan äta lunch hemma är ju annars en smått galen kostnadskapare, upptäckte vi förra vintern. När det gäller arrangör eller boka själv, personligen bokar jag alltid själv av den enkla anledningen att du annars får betala för att nån annan gör det åt dig och du kan inte då styra över flygtider osv. Sen har man av någon anledning nästan alltid sämre bagageregler när man reser "charter" än när man flyger själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alpresa med barn
Tillbaka
Topp