Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alptips m mkt snö v14 -> nästa vecka alltså!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bastardquad" data-source="post: 112786" data-attributes="member: 39757"><p>Jag bor i Schweiz och jobbar i Liechtenstein, och min uppfattning är att snötillgangen här nere i ar är mer regionalt betingad än vanligt. Östra delarna av Österrike har fatt snömängder de aldrig tidigare sett, medan Italianska alperna har haft ett katastrofar. Här i trakterna (Vorarlberg, Arlberg, Liechtenstein, St. Gallen och Graubünden) har vi haft fran helt ok till riktigt bra.</p><p></p><p>Skall själv aka i helgen och har tittat pa St. Anton (mycket snö), Montafon (nja), Davos (helt ok) och St. Moritz (bra). Jag trodde att Engelberg (som rikard o skriver om) var bra i ar, men tydligen tycker inte han det. Tidig och kraftig var och daligt väder har tärt hart pa snön.</p><p></p><p>OK, nu har jag bestämt mig. Det blir St. Moritz pa lördag och Montafon halvdag pa söndag.</p><p></p><p>Ha sa kul v14!</p><p></p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bastardquad, post: 112786, member: 39757"] Jag bor i Schweiz och jobbar i Liechtenstein, och min uppfattning är att snötillgangen här nere i ar är mer regionalt betingad än vanligt. Östra delarna av Österrike har fatt snömängder de aldrig tidigare sett, medan Italianska alperna har haft ett katastrofar. Här i trakterna (Vorarlberg, Arlberg, Liechtenstein, St. Gallen och Graubünden) har vi haft fran helt ok till riktigt bra. Skall själv aka i helgen och har tittat pa St. Anton (mycket snö), Montafon (nja), Davos (helt ok) och St. Moritz (bra). Jag trodde att Engelberg (som rikard o skriver om) var bra i ar, men tydligen tycker inte han det. Tidig och kraftig var och daligt väder har tärt hart pa snön. OK, nu har jag bestämt mig. Det blir St. Moritz pa lördag och Montafon halvdag pa söndag. Ha sa kul v14! Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alptips m mkt snö v14 -> nästa vecka alltså!!
Tillbaka
Topp