Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alptips m mkt snö v14 -> nästa vecka alltså!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rikard_o" data-source="post: 112787" data-attributes="member: 43578"><p>Ett litet förtydligande då... Engelberg har ganska ok med snö fortfarande och det ska enl uppg ha varit bra med snöfall tidigare under säsongen. Problemet är att det var länge sedan senaste snöfall (åtminstone så sent som lör 19/3) och allt är uppåkt och består nu av stenhårda pucklar. Det töar dagtid men inte tillräckligt för bli särskillt mjukt, och så fryser det på nattetid. Men jag är ingen Engelberg-expert så det är klart det kan finnas områden där som fortfarande är bra(?). Knatade upp på Titlis men nerför där var det stenhårt. I övrigt är Steinberg på där här kartan <a href="http://www.engelberg.ch/resources/PanoramaWinter0405_1500.jpg" target="_blank">http://www.engelberg.ch/resources/PanoramaWinter0405_1500.jpg</a> helt uppåkt och bara hårda pucklar, liksom nedanför till vänster om Jochstock. Har inte tidigare varit i Engelberg och måste säga att området känns bra, om det bara hade varit roligare snö, vilket det väl har varit tidigare på säsongen. </p><p></p><p>Verbier var riktigt dåligt vad gäller underlaget tycker jag. Mestadels puckligt och uppkört, en hel del barmark och sten. Egentligen bara från högsta toppkabinen som det inte var slask, men där var det å andra sidan stenhårt frusna pucklar... Baksidan från toppen blev det aldrig av att vi tog eftersom vi drog till Cham tidigare än beräknat pga regn, men det såg bra ut från toppen åtminstone. Men kan tänka mig att det är riktigt uppkört.</p><p></p><p>Chamonix (Grand Montets) var sämre än vanligt men det kom 2 snöfall förra veckan som gjorde det ok ändå. Och nu i helgen skulle det regna/snöa mer. Det är slaskigt där om eftermiddagarna men ändå bra mycket bättre snö än både Verbier och Engelberg enligt mitt tycke. På toppen av Grand Montets var det bra vintersnö i fredags (25/3), ca 20 cm nytt från natten, och man fick puderåk ner till pisterna. Allt dock uppåkt på en förmiddag...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rikard_o, post: 112787, member: 43578"] Ett litet förtydligande då... Engelberg har ganska ok med snö fortfarande och det ska enl uppg ha varit bra med snöfall tidigare under säsongen. Problemet är att det var länge sedan senaste snöfall (åtminstone så sent som lör 19/3) och allt är uppåkt och består nu av stenhårda pucklar. Det töar dagtid men inte tillräckligt för bli särskillt mjukt, och så fryser det på nattetid. Men jag är ingen Engelberg-expert så det är klart det kan finnas områden där som fortfarande är bra(?). Knatade upp på Titlis men nerför där var det stenhårt. I övrigt är Steinberg på där här kartan [URL]http://www.engelberg.ch/resources/PanoramaWinter0405_1500.jpg[/URL] helt uppåkt och bara hårda pucklar, liksom nedanför till vänster om Jochstock. Har inte tidigare varit i Engelberg och måste säga att området känns bra, om det bara hade varit roligare snö, vilket det väl har varit tidigare på säsongen. Verbier var riktigt dåligt vad gäller underlaget tycker jag. Mestadels puckligt och uppkört, en hel del barmark och sten. Egentligen bara från högsta toppkabinen som det inte var slask, men där var det å andra sidan stenhårt frusna pucklar... Baksidan från toppen blev det aldrig av att vi tog eftersom vi drog till Cham tidigare än beräknat pga regn, men det såg bra ut från toppen åtminstone. Men kan tänka mig att det är riktigt uppkört. Chamonix (Grand Montets) var sämre än vanligt men det kom 2 snöfall förra veckan som gjorde det ok ändå. Och nu i helgen skulle det regna/snöa mer. Det är slaskigt där om eftermiddagarna men ändå bra mycket bättre snö än både Verbier och Engelberg enligt mitt tycke. På toppen av Grand Montets var det bra vintersnö i fredags (25/3), ca 20 cm nytt från natten, och man fick puderåk ner till pisterna. Allt dock uppåkt på en förmiddag... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alptips m mkt snö v14 -> nästa vecka alltså!!
Tillbaka
Topp