Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 393972" data-attributes="member: 73781"><p>Älskar Alta... bästa berget jag har åkt.</p><p></p><p>Här kommer en hel del tipps blandat...</p><p></p><p>Boende: Du SKALL bo i Salt Lake City och inte i dalen det finns inget förutom liftar och ett par hotel i dalen. Har du bokat boende i dalen så skall du omedelbart kolla om du kan avboka. Det är dyrt och det händer inget i dalen och det finns inga bra resturanger.</p><p></p><p>I Salt Lake City kan du hitta allt i boende form från billiga motel till justa hotel via hyra av lägenheter och hus. </p><p></p><p>Mat: Finns massa grymt bra resturanger i Salt Lake. Tro det eller ej men dom har grym sushi och många bra resturanger. Finns en Japansk resturang (inte ren sushi bar) som ligger rätt nära templet skulle gissa 100 east 200 south kanske. Dels så har dom sånt där japanskt stekbord med ninja kockar men även den bästa sushin jag någonsin ätit. Det finns en ren hip sushi bar också som är del av en känd kedja (kommer inte ihåg namnet) men den är kass i jämnförelse.</p><p></p><p>Party: Det finns en hel del barer och nattklubbar. Favorit baren är Port O'Call som ligger ca 600 east 300 south. Det krävs medlemskap på ställen som serverar sprit och inte mat (mormon lagar regerar) vilket inte är något problem då du alltid kan köpa ett två veckors medlemskort för ca 5 USD.</p><p></p><p>Stads planering: Det är skit lätt att hitta i SLC då dom har grymt logiskt gatunamn system. Gatorna heter 100, 200, 300 ect följt av Nord, öst, väst och syd. Allt utgår från templet. Så en gata söder om templet är 100 south, fem gator öster om templet är 500 east och gatu adressen är korsningen 500 east 100 south. Man vet alltid vart saker och ting ligger så fort man ser en adress.</p><p></p><p>Skidhyra: Canyon sports är grymt bra dom ligger på 517 South 200 West. Dessutom så har dom rabbat på liftkort där så det är billigare att köpa dom där än på berget. Dom åren jag har hyrt där så har jag först sagt "Hej jag åker så här och så här och jag skall vara här i 10 dagar". Jag har fått grym service, kommit in varje dag sagt vad jag tyckte om skidorna och vilket berg jag skall till idag. Jag fick alltid rätt skida för den dagens förhållanden just på det berget. Grymt!!!</p><p></p><p>Berg: Alta rockar och igentligen så kan man köra Alta hela livet utan att behöva åka något annat men det är kul med omväxling.Bowlen till vänster om Suprem liften är grym även åket direkt till vänster om liften. Passa på att hika det är värt det. Brighton tycker jag är jäkla underskattat. Låg fallhöjd men kul skogar och pudret varar rätt länge då dom flesta som åker där är parkråttor. Solitude har bra glade åkning. The Cannyons suger, låg fallhöjd, dålig snö, pister som är dragna diagonalt över berget vilket gör att även glade åkningen blir lidande. Luras aldrig av namnet Powder Mountain, tänk hovfjället. Snowbird är bra med lite "större" åkning.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 393972, member: 73781"] Älskar Alta... bästa berget jag har åkt. Här kommer en hel del tipps blandat... Boende: Du SKALL bo i Salt Lake City och inte i dalen det finns inget förutom liftar och ett par hotel i dalen. Har du bokat boende i dalen så skall du omedelbart kolla om du kan avboka. Det är dyrt och det händer inget i dalen och det finns inga bra resturanger. I Salt Lake City kan du hitta allt i boende form från billiga motel till justa hotel via hyra av lägenheter och hus. Mat: Finns massa grymt bra resturanger i Salt Lake. Tro det eller ej men dom har grym sushi och många bra resturanger. Finns en Japansk resturang (inte ren sushi bar) som ligger rätt nära templet skulle gissa 100 east 200 south kanske. Dels så har dom sånt där japanskt stekbord med ninja kockar men även den bästa sushin jag någonsin ätit. Det finns en ren hip sushi bar också som är del av en känd kedja (kommer inte ihåg namnet) men den är kass i jämnförelse. Party: Det finns en hel del barer och nattklubbar. Favorit baren är Port O'Call som ligger ca 600 east 300 south. Det krävs medlemskap på ställen som serverar sprit och inte mat (mormon lagar regerar) vilket inte är något problem då du alltid kan köpa ett två veckors medlemskort för ca 5 USD. Stads planering: Det är skit lätt att hitta i SLC då dom har grymt logiskt gatunamn system. Gatorna heter 100, 200, 300 ect följt av Nord, öst, väst och syd. Allt utgår från templet. Så en gata söder om templet är 100 south, fem gator öster om templet är 500 east och gatu adressen är korsningen 500 east 100 south. Man vet alltid vart saker och ting ligger så fort man ser en adress. Skidhyra: Canyon sports är grymt bra dom ligger på 517 South 200 West. Dessutom så har dom rabbat på liftkort där så det är billigare att köpa dom där än på berget. Dom åren jag har hyrt där så har jag först sagt "Hej jag åker så här och så här och jag skall vara här i 10 dagar". Jag har fått grym service, kommit in varje dag sagt vad jag tyckte om skidorna och vilket berg jag skall till idag. Jag fick alltid rätt skida för den dagens förhållanden just på det berget. Grymt!!! Berg: Alta rockar och igentligen så kan man köra Alta hela livet utan att behöva åka något annat men det är kul med omväxling.Bowlen till vänster om Suprem liften är grym även åket direkt till vänster om liften. Passa på att hika det är värt det. Brighton tycker jag är jäkla underskattat. Låg fallhöjd men kul skogar och pudret varar rätt länge då dom flesta som åker där är parkråttor. Solitude har bra glade åkning. The Cannyons suger, låg fallhöjd, dålig snö, pister som är dragna diagonalt över berget vilket gör att även glade åkningen blir lidande. Luras aldrig av namnet Powder Mountain, tänk hovfjället. Snowbird är bra med lite "större" åkning. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alta
Tillbaka
Topp