Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alternativ till DPS 99 Nina
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1059602" data-attributes="member: 77701"><p>Jag har fattat det som att det är mer eller mindre samma skida – shape/rockermässigt är de lika.. eventuellt att det skiljer lite i vilket/vilka träslag det är i för att anpassa sig till lättare åkare.</p><p></p><p>Testade Shreditor i 184 ett gäng åk i vintras i mjuk/uppkörd pist och tyckte att de var trevliga. De kändes mer dämpade än mina TST, typiskt K2-aktiga, vilket väl inte säger så mycket men trygga och stadiga liksom, trots att de är mjuka i tip och tail. Baserat på detta ganska lilla intryck skulle jag väl säga att de är allround, och snäppet jibbigare än min kära referensskida till precis allt (TST).</p><p></p><p>Har inte testat Remedy 102:an så om nåt skiljer markant dem emellan är ovanstående irrelevant. Men Remedy 117 är härligt nudlig och jag har väldigt svårt att tro att den smalare skidan i samma serie skulle vara raka motsatsen (alltså inte mjuk alls).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1059602, member: 77701"] Jag har fattat det som att det är mer eller mindre samma skida – shape/rockermässigt är de lika.. eventuellt att det skiljer lite i vilket/vilka träslag det är i för att anpassa sig till lättare åkare. Testade Shreditor i 184 ett gäng åk i vintras i mjuk/uppkörd pist och tyckte att de var trevliga. De kändes mer dämpade än mina TST, typiskt K2-aktiga, vilket väl inte säger så mycket men trygga och stadiga liksom, trots att de är mjuka i tip och tail. Baserat på detta ganska lilla intryck skulle jag väl säga att de är allround, och snäppet jibbigare än min kära referensskida till precis allt (TST). Har inte testat Remedy 102:an så om nåt skiljer markant dem emellan är ovanstående irrelevant. Men Remedy 117 är härligt nudlig och jag har väldigt svårt att tro att den smalare skidan i samma serie skulle vara raka motsatsen (alltså inte mjuk alls). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alternativ till DPS 99 Nina
Tillbaka
Topp