Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alternativ till Extrem Project 100 el Ar Al Dente osv?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 1020320" data-attributes="member: 96738"><p>"tunna när man börjar dra på i hastighet"</p><p>Så vitt jag vet har inte bredden på skidan något med egenskaperna i hastighet. Jag antar dock att dina nuvarande lagg är ett par parkskidor? och för att dra en slutsats av det du skrivit så hoppas jag att jag har rätt när jag säger att du är ute efter ett par skidor som är 100+- midja, byggda för lössnö och pist samt klara lite hastighet?</p><p>Jag skulle i sådana fall börja kolla efter fjolårets skidor (12/13) hos valfri tysk återförsäljare. </p><p>Försöka hitta några intressanta skidor och sedan söka info om dem, deras egenskaper och liknande.</p><p></p><p>För att ge några snabba tips så kan du alltid kolla på Line Influence 105/115 (mer allround/mer puder) eller liknande skidor i längden 175-185. Längre = oftast stabilare med bättre puderegenskaper. Kortare = kvickare, lekfullare och mer allsidiga. </p><p></p><p>Finns en hel drös med skidor i 100mm klassen då det blivit en populär bredd i allround segmentet inriktning offpist. </p><p>Jag skulle även rekommendera att du försöker lista ut vad det är du vill ha ut av skidan, hur den ska uppföra sig i olika fören, din åkstil, vanligt besökta skidorter mm mm. Detta då du anger två skidor som i mina ögon har heeelt olika egenskaper. Där Armadan är en lekfull parkskida med lite midja för allroundegenskaperna och Project 100 som är en lysande skida om du gillar dämpade/stabila skidor som inte skämmer ut sig i pisten men ändå klarar både tunga och/eller snabba åkare pudret.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 1020320, member: 96738"] "tunna när man börjar dra på i hastighet" Så vitt jag vet har inte bredden på skidan något med egenskaperna i hastighet. Jag antar dock att dina nuvarande lagg är ett par parkskidor? och för att dra en slutsats av det du skrivit så hoppas jag att jag har rätt när jag säger att du är ute efter ett par skidor som är 100+- midja, byggda för lössnö och pist samt klara lite hastighet? Jag skulle i sådana fall börja kolla efter fjolårets skidor (12/13) hos valfri tysk återförsäljare. Försöka hitta några intressanta skidor och sedan söka info om dem, deras egenskaper och liknande. För att ge några snabba tips så kan du alltid kolla på Line Influence 105/115 (mer allround/mer puder) eller liknande skidor i längden 175-185. Längre = oftast stabilare med bättre puderegenskaper. Kortare = kvickare, lekfullare och mer allsidiga. Finns en hel drös med skidor i 100mm klassen då det blivit en populär bredd i allround segmentet inriktning offpist. Jag skulle även rekommendera att du försöker lista ut vad det är du vill ha ut av skidan, hur den ska uppföra sig i olika fören, din åkstil, vanligt besökta skidorter mm mm. Detta då du anger två skidor som i mina ögon har heeelt olika egenskaper. Där Armadan är en lekfull parkskida med lite midja för allroundegenskaperna och Project 100 som är en lysande skida om du gillar dämpade/stabila skidor som inte skämmer ut sig i pisten men ändå klarar både tunga och/eller snabba åkare pudret. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Alternativ till Extrem Project 100 el Ar Al Dente osv?
Tillbaka
Topp