Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
alternativ till Hendryx PH?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 589764" data-attributes="member: 29149"><p>Behöver ersätta tjejens Hendryx PH 172. Det är den gamla modellen före rocker. Hon har varit EXTREMT nöjd med dessa skidor och vill i princip ha ett par likadana men jag tänkte att jag borde höra med forumet innan jag beställer.</p><p></p><p>178kg, 65kg, ingen pistkung men åker ifrån nästan alla tjejer och ganska många killar i OP (sic). Har gjort en säsong i CA med 99% puder och 2st >4v-resor i alperna förutom veckis-åkning i Sverige. Åker ca 80-90% OP mest i alperna men även i Sverige och CA. Erfarenheten från PH är alltså god och att de är mjuka har inte upplevts som något problem för långsväng, åker dock ganska mjukt (men den skidan är ju inte heller en charger). Tidigare varit mkt nöjd med gamla Bandit B3 (98mm) men den var ju mkt sämre i pisten.</p><p></p><p>Söker nu alltså nya bra OP-skidor som skall funka bra i pisten.</p><p></p><p>Finns det något bra alternativ till Hendryx PH? ungefär samma kostnad är ok.</p><p></p><p>Hur är de nya PH jämfört med de gamla?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 589764, member: 29149"] Behöver ersätta tjejens Hendryx PH 172. Det är den gamla modellen före rocker. Hon har varit EXTREMT nöjd med dessa skidor och vill i princip ha ett par likadana men jag tänkte att jag borde höra med forumet innan jag beställer. 178kg, 65kg, ingen pistkung men åker ifrån nästan alla tjejer och ganska många killar i OP (sic). Har gjort en säsong i CA med 99% puder och 2st >4v-resor i alperna förutom veckis-åkning i Sverige. Åker ca 80-90% OP mest i alperna men även i Sverige och CA. Erfarenheten från PH är alltså god och att de är mjuka har inte upplevts som något problem för långsväng, åker dock ganska mjukt (men den skidan är ju inte heller en charger). Tidigare varit mkt nöjd med gamla Bandit B3 (98mm) men den var ju mkt sämre i pisten. Söker nu alltså nya bra OP-skidor som skall funka bra i pisten. Finns det något bra alternativ till Hendryx PH? ungefär samma kostnad är ok. Hur är de nya PH jämfört med de gamla? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
alternativ till Hendryx PH?
Tillbaka
Topp