Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alternativ till UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1064863" data-attributes="member: 97967"><p>Eller så åker ni inte till Cham-centret? Det är väl i folkmun/"bevandrade UCPA:are" det mest ovärda centret iom att du inte bor nära någon bra åkning (relativt), och att det är relativt "stompigt" center just på grund av att du bor i Cham och allt är ju relativt. Men om du och din parter är på olika nivåer så är ju Argentiere till exempel ett bättre val? Eller kanske testa en annan ort med UCPA?</p><p></p><p>Det där med liftkortet känner jag inte igen alls från UCPA? Inget jag råkat ut för någonsin och då har jag klockat rätt många resor med dom, sen har jag ju "bara" varit i Argentiere i Cham-dalen. Annars har jag och min partner varit i: Flaine, Serre, Val Thorens och Les Arcs. Fullständiga liftkort överallt. Du har inte blandat ihop det med "greken" som du aldrig får på liftkortet på Grand Montets eftersom den inte ägs av liftbolaget/orten/Compagnie Chamonix?</p><p></p><p>Sen får en alltid ta att UCPA kommer va väldigt "franskt" i all sin kollektivism, det kommer liksom med prislappen. Jag uppskattar det eftersom man allt som oftast kan hooka upp med resten av det svenska gänget, där det oftast finns en hel del vettigt folk och inte bara studentikosa teknikstudenter eller andra locals/gäster och hitta på egna upptåg om man är sugen. Eller bara hänga ut någon annanstans där det inte är fransk-spexar-kväll™.</p><p></p><p>Men annars är det väl Club-Med som gäller som nämndes ovan.</p><p></p><p>OBS: Vill alltså förtydliga att jag inte har några kopplingar eller ekonomiska antaganden till UCPA mer än att jag varit en glad resenär som haft några av mina bästa skidupplevelser med dom. Det är liksom svårt att slå en vecka med fransk bergsguide och den åkning en kan få möjlighet till om vädret sammarbetar till det priset..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1064863, member: 97967"] Eller så åker ni inte till Cham-centret? Det är väl i folkmun/"bevandrade UCPA:are" det mest ovärda centret iom att du inte bor nära någon bra åkning (relativt), och att det är relativt "stompigt" center just på grund av att du bor i Cham och allt är ju relativt. Men om du och din parter är på olika nivåer så är ju Argentiere till exempel ett bättre val? Eller kanske testa en annan ort med UCPA? Det där med liftkortet känner jag inte igen alls från UCPA? Inget jag råkat ut för någonsin och då har jag klockat rätt många resor med dom, sen har jag ju "bara" varit i Argentiere i Cham-dalen. Annars har jag och min partner varit i: Flaine, Serre, Val Thorens och Les Arcs. Fullständiga liftkort överallt. Du har inte blandat ihop det med "greken" som du aldrig får på liftkortet på Grand Montets eftersom den inte ägs av liftbolaget/orten/Compagnie Chamonix? Sen får en alltid ta att UCPA kommer va väldigt "franskt" i all sin kollektivism, det kommer liksom med prislappen. Jag uppskattar det eftersom man allt som oftast kan hooka upp med resten av det svenska gänget, där det oftast finns en hel del vettigt folk och inte bara studentikosa teknikstudenter eller andra locals/gäster och hitta på egna upptåg om man är sugen. Eller bara hänga ut någon annanstans där det inte är fransk-spexar-kväll™. Men annars är det väl Club-Med som gäller som nämndes ovan. OBS: Vill alltså förtydliga att jag inte har några kopplingar eller ekonomiska antaganden till UCPA mer än att jag varit en glad resenär som haft några av mina bästa skidupplevelser med dom. Det är liksom svårt att slå en vecka med fransk bergsguide och den åkning en kan få möjlighet till om vädret sammarbetar till det priset.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alternativ till UCPA
Tillbaka
Topp