Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Amatörer och gnällspikar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="StigStrand" data-source="post: 14609" data-attributes="member: 16460"><p>Jag trodde (hoppas fortfarande....) att FR var ett seriöst brantställe för seriösa skidåkare (brädfolket får ursäkta men om ni går upp före 0700 och äter gröt ere ok) där seriös åkning diskuterades.</p><p></p><p>Jag börjar bli oändligt trött på allt snack om SNÖBRIST i alperna. Ok, alla som befinner sig på ställen utan en topp över 3000 m är ursäktade. Men ni andra; skäms på er! </p><p></p><p>Pratade men några vänner i går och de har varit i Les Arcs, Sainte Foy och just nu Tignes under de senaste 5 dagarna. Vill man kan rapporten vara; skit i backen å inge snö.</p><p></p><p>Den kan också vara som den jag fick igår; dag 1 och 2: 2 åk och 2 timmars klättring i LA, strålande sol och perfekt vårsnö, dag 3: 3 åk och 3 timmars klättring i SF med strålande sol och perfekt vårsnö samt dag 4 och 5 klättring och totalt sju åk i perfekt vårsnö och strålande sol.</p><p></p><p>Visst, de e lite snö men istället för att sitta å beklaga sig som en plogsvängare; ta skidorna på axeln å ta fram kreativiteten, en god skidåkare hittar ALLTID snö.</p><p></p><p>Häpp / SS</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="StigStrand, post: 14609, member: 16460"] Jag trodde (hoppas fortfarande....) att FR var ett seriöst brantställe för seriösa skidåkare (brädfolket får ursäkta men om ni går upp före 0700 och äter gröt ere ok) där seriös åkning diskuterades. Jag börjar bli oändligt trött på allt snack om SNÖBRIST i alperna. Ok, alla som befinner sig på ställen utan en topp över 3000 m är ursäktade. Men ni andra; skäms på er! Pratade men några vänner i går och de har varit i Les Arcs, Sainte Foy och just nu Tignes under de senaste 5 dagarna. Vill man kan rapporten vara; skit i backen å inge snö. Den kan också vara som den jag fick igår; dag 1 och 2: 2 åk och 2 timmars klättring i LA, strålande sol och perfekt vårsnö, dag 3: 3 åk och 3 timmars klättring i SF med strålande sol och perfekt vårsnö samt dag 4 och 5 klättring och totalt sju åk i perfekt vårsnö och strålande sol. Visst, de e lite snö men istället för att sitta å beklaga sig som en plogsvängare; ta skidorna på axeln å ta fram kreativiteten, en god skidåkare hittar ALLTID snö. Häpp / SS [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Amatörer och gnällspikar
Tillbaka
Topp