Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Amatörfilm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JonasFrid" data-source="post: 204264" data-attributes="member: 45339"><p>oEtt enkelt sätt att se på det hela är att en proffesionel filmskapare går ut för att tjäna pengar på sitt yrke. Om han är utbildad/jobbar med Redigering/Filmskapande så har han yrket som proffessionel filmskapare iom att han förmodligen kan leva på det jobbet. </p><p></p><p>Jag anser att om man får en kamera av sponsorer som används för att få bättre bildkvalitet är detta tillåtet. Projektet får däremot inte gå med vinst/altså inte säljas eller få för många sponsorer för då klassas det genast som ett proffsprojekt.</p><p></p><p>Själv menar jag att när man får se Jon, som definitivt hör hemma i de bästa skidfilmerna, dyka upp i en tävling för amatörfilmare känns det lite wierd.</p><p></p><p>Jag tycker så här... Folk som kan leva på sin åkning är proffs. Folk som får prylar för deras åkning, de kan ju inte leva på att åka skidor.</p><p></p><p>Då kan vi dra slutsatsen: Så fort någon kan leva på att redigerafilm/åka skidor räknas de som proffs och bör inte tillåtas i en tävling för amatörer. Sen måste detta självklart bedömmas fall till fall för att inte få några missförstånd.</p><p></p><p>Proffsfilm eller amatörfilm keep it going! alla är sugna på en film lite då och då!</p><p></p><p>Jag måste tillägga att jag tycker det är grymmt med sådana tävlingar! Poäng till freeride!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JonasFrid, post: 204264, member: 45339"] oEtt enkelt sätt att se på det hela är att en proffesionel filmskapare går ut för att tjäna pengar på sitt yrke. Om han är utbildad/jobbar med Redigering/Filmskapande så har han yrket som proffessionel filmskapare iom att han förmodligen kan leva på det jobbet. Jag anser att om man får en kamera av sponsorer som används för att få bättre bildkvalitet är detta tillåtet. Projektet får däremot inte gå med vinst/altså inte säljas eller få för många sponsorer för då klassas det genast som ett proffsprojekt. Själv menar jag att när man får se Jon, som definitivt hör hemma i de bästa skidfilmerna, dyka upp i en tävling för amatörfilmare känns det lite wierd. Jag tycker så här... Folk som kan leva på sin åkning är proffs. Folk som får prylar för deras åkning, de kan ju inte leva på att åka skidor. Då kan vi dra slutsatsen: Så fort någon kan leva på att redigerafilm/åka skidor räknas de som proffs och bör inte tillåtas i en tävling för amatörer. Sen måste detta självklart bedömmas fall till fall för att inte få några missförstånd. Proffsfilm eller amatörfilm keep it going! alla är sugna på en film lite då och då! Jag måste tillägga att jag tycker det är grymmt med sådana tävlingar! Poäng till freeride! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Amatörfilm?
Tillbaka
Topp