Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Ambvivalent inför inköp av telemarksskida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Molle1973" data-source="post: 834231" data-attributes="member: 115604"><p>Som ovanstående talare släpper jag inte heller greppet, det blir mer och mer inbitet telsiåkande år för år. Har åkt sen 95 på framförallt breda skidor och var snabbt med på twintip tänket..Åkte lite supersitnx, pistepipe och k2 andra telis skidor på sin tid. Funkade bra i och \\\"runt\\\" pist..men. Vill du flyta och maximalt utnyttja bärigheten som telissvängarna kan ge bör du kika på att ha en bred skida. Själv har jag två par. En för hårdare underlag/toppturer (skum kombo va?)som kan liknas vid dem du talar om Sultanen. men dessa är handmade i Canada och saknar namn för närvarande. Klarar pist, underbara för toppturer (flera dagar nötande på skrå) </p><p>Nerför, och då framförallt i lite lössnö kör jag Gotaman (förra året Katana som jag vet väger lite mer och jag behövde inte det extra metall skiktet dom kommer med..jag väger 80 och kör på..Gotama räcker. Och Gotaman funkar för kortare (under 5 h) uppåt. I Frankrike provade jag Black Crows som oxo är fin-fina. </p><p></p><p>Movement har kolfiber. Kola dom om du jagar vikt. Dom funkade grymt i mixat vår slask förra säsongen!</p><p>Fråga på om du inte köpt och har du köpt dela med dig av erfarenheter!</p><p>/M</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Molle1973, post: 834231, member: 115604"] Som ovanstående talare släpper jag inte heller greppet, det blir mer och mer inbitet telsiåkande år för år. Har åkt sen 95 på framförallt breda skidor och var snabbt med på twintip tänket..Åkte lite supersitnx, pistepipe och k2 andra telis skidor på sin tid. Funkade bra i och \\\"runt\\\" pist..men. Vill du flyta och maximalt utnyttja bärigheten som telissvängarna kan ge bör du kika på att ha en bred skida. Själv har jag två par. En för hårdare underlag/toppturer (skum kombo va?)som kan liknas vid dem du talar om Sultanen. men dessa är handmade i Canada och saknar namn för närvarande. Klarar pist, underbara för toppturer (flera dagar nötande på skrå) Nerför, och då framförallt i lite lössnö kör jag Gotaman (förra året Katana som jag vet väger lite mer och jag behövde inte det extra metall skiktet dom kommer med..jag väger 80 och kör på..Gotama räcker. Och Gotaman funkar för kortare (under 5 h) uppåt. I Frankrike provade jag Black Crows som oxo är fin-fina. Movement har kolfiber. Kola dom om du jagar vikt. Dom funkade grymt i mixat vår slask förra säsongen! Fråga på om du inte köpt och har du köpt dela med dig av erfarenheter! /M [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Ambvivalent inför inköp av telemarksskida.
Tillbaka
Topp