Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Amplid Township - Stålkant av.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="androj" data-source="post: 483121" data-attributes="member: 32995"><p>Brukar i princip alltid finnas regler på en skidort/i en park där det står att åkningen sker på egen risk och att de inte ansvarar om utrustning går sönder, för så småningom spricker stålkanterna på ALLA skidor om du railar med dem.</p><p></p><p></p><p></p><p>Inte så konstigt när man själv har kört sönder skidorna, det är dumt att alla inte vet det och något som säljare borde informera om så folk tänker till lite innan de railar med ett par skidor. Som jag tidigare nämnde så går skidor sönder av att railas, kan ta olika lång tid beroende på vad som railas på och hur bra kanterna tål det. Inga skidor tål det och jag tror nog Steve Stepps skidor går sönder rätt fort också, fast han har ju inte direkt problemet att han behöver köpa nya.</p><p></p><p></p><p>Angående stålkantsbyte så har jag hört det som nämnts tidigare men som sagt så går det väl att åka på dem ändå, efter tre veckor så brukar det kunna bli nån spricka eller så och känner folk där det lossnat bitar som för dig på lika kort tid. Näe, jag tycker att säljarna borde informera mer om det och att det inte går att reklamera en railad skida även om det kan tyckas självklart.</p><p>Over and out!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="androj, post: 483121, member: 32995"] Brukar i princip alltid finnas regler på en skidort/i en park där det står att åkningen sker på egen risk och att de inte ansvarar om utrustning går sönder, för så småningom spricker stålkanterna på ALLA skidor om du railar med dem. Inte så konstigt när man själv har kört sönder skidorna, det är dumt att alla inte vet det och något som säljare borde informera om så folk tänker till lite innan de railar med ett par skidor. Som jag tidigare nämnde så går skidor sönder av att railas, kan ta olika lång tid beroende på vad som railas på och hur bra kanterna tål det. Inga skidor tål det och jag tror nog Steve Stepps skidor går sönder rätt fort också, fast han har ju inte direkt problemet att han behöver köpa nya. Angående stålkantsbyte så har jag hört det som nämnts tidigare men som sagt så går det väl att åka på dem ändå, efter tre veckor så brukar det kunna bli nån spricka eller så och känner folk där det lossnat bitar som för dig på lika kort tid. Näe, jag tycker att säljarna borde informera mer om det och att det inte går att reklamera en railad skida även om det kan tyckas självklart. Over and out! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Amplid Township - Stålkant av.
Tillbaka
Topp