Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Analys av min åkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jamt69" data-source="post: 1003673" data-attributes="member: 93453"><p>Skidåkning är ju ganska mycket personlig smak men det jag skulle jobba på i ditt fall är:</p><p>Tippa innerfoten inuti pjäxan hårdare (Det ger rörelse av innerknät som Anders är inne på)</p><p>Lite smalare mellan skidorna.</p><p>Dra innerfoten bakåt så att du har ungefär samma vinkel på underbenen.</p><p>Lågavlasta istället för hög. Slappna av/flexa ytterbenet mot slutet av svängen (Anders är också inne på det). Så mycket som du kantar måste kroppen komma upp en del men inte så mycket som nu. Du kommer snabbare in i nästa sväng och kan kontrollera farten bättre. När du når fallinjen måste du redan börjat svänga mycket annars skenar farten lätt iväg. För att det ska funka bra måste du dock få in dom första tre sakerna först.</p><p></p><p>Kanske låter som en sågning men du ville ju ha feedback. Du åker bättre än dom allra flesta man ser ute i backarna, särskilt med tanke på att du inte har en "skolad" bakgrund.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jamt69, post: 1003673, member: 93453"] Skidåkning är ju ganska mycket personlig smak men det jag skulle jobba på i ditt fall är: Tippa innerfoten inuti pjäxan hårdare (Det ger rörelse av innerknät som Anders är inne på) Lite smalare mellan skidorna. Dra innerfoten bakåt så att du har ungefär samma vinkel på underbenen. Lågavlasta istället för hög. Slappna av/flexa ytterbenet mot slutet av svängen (Anders är också inne på det). Så mycket som du kantar måste kroppen komma upp en del men inte så mycket som nu. Du kommer snabbare in i nästa sväng och kan kontrollera farten bättre. När du når fallinjen måste du redan börjat svänga mycket annars skenar farten lätt iväg. För att det ska funka bra måste du dock få in dom första tre sakerna först. Kanske låter som en sågning men du ville ju ha feedback. Du åker bättre än dom allra flesta man ser ute i backarna, särskilt med tanke på att du inte har en "skolad" bakgrund. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Analys av min åkning
Tillbaka
Topp