Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Andelshus eller lägenhet var?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LemmeL" data-source="post: 381620" data-attributes="member: 49567"><p>Det som jag tycker talar för andelslägenheter/stuga i svenska fjällen är just att det är svenska fjällen. Folk pratar svenska, det är kullar mer än berg och framförallt barnvänligt. Dessutom så förstår ni priser, inget pengaväxlande och oftast lite billigare liftkort.</p><p></p><p>Vi hade stuga i Tänndalen innan, det var najs, och vi lärde oss åka skidor. Tror att vi var där jul+nyår, sportlov och påsklov. 4 vinterveckor dvs. Är man ute i god tid och bokar stugor och inte vill vara där mer än på vintern så kan man nog gå +-0 på att äga och hyra. Dessutom slipper du renovera, hålla iordning och dona och fixa om ni hyr.</p><p>Äger ni så kan ni alltid hyra ut och få lite extra chash.</p><p>Andelslägenheter känns som dyrare version av att hyra en stuga, men ni får alltid garanterade veckor på ett ställe som barnen känner till, och kan göra det lite mer personligt än i hyrstuga.</p><p></p><p>Planering och hyrstuga låter lite enklare tycker jag än andelslya.</p><p></p><p>mina 50 cent.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LemmeL, post: 381620, member: 49567"] Det som jag tycker talar för andelslägenheter/stuga i svenska fjällen är just att det är svenska fjällen. Folk pratar svenska, det är kullar mer än berg och framförallt barnvänligt. Dessutom så förstår ni priser, inget pengaväxlande och oftast lite billigare liftkort. Vi hade stuga i Tänndalen innan, det var najs, och vi lärde oss åka skidor. Tror att vi var där jul+nyår, sportlov och påsklov. 4 vinterveckor dvs. Är man ute i god tid och bokar stugor och inte vill vara där mer än på vintern så kan man nog gå +-0 på att äga och hyra. Dessutom slipper du renovera, hålla iordning och dona och fixa om ni hyr. Äger ni så kan ni alltid hyra ut och få lite extra chash. Andelslägenheter känns som dyrare version av att hyra en stuga, men ni får alltid garanterade veckor på ett ställe som barnen känner till, och kan göra det lite mer personligt än i hyrstuga. Planering och hyrstuga låter lite enklare tycker jag än andelslya. mina 50 cent. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Andelshus eller lägenhet var?
Tillbaka
Topp