Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Andelshus eller lägenhet var?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_fredrik" data-source="post: 382461" data-attributes="member: 50639"><p>Jag släpper debatten om barn eller inte barn och om det är rätt att släpa upp den på fjäll eller alptoppar och kastar mig istället över frågan om egen eller hyrstuga.</p><p></p><p>Första frågan att ställa sig är hur mycket kommer jag använda huset?</p><p>Näsr kommer jag vara där?</p><p>Hur kommer jag åka dit?</p><p>Spelar pengarna någon roll?</p><p></p><p>Om du tänk stå på skidor ofta och har ett liv i gbg under veckorna bör stugan ligga på hyfsat avstånd typ max 4-5 timmar hemifrån. Vilket gör att gänsen och orter i jämtland och norrut går bort.</p><p></p><p>Jag har haft samma tankar som du men med kommit till slutsatsen att det inte ekonomiskt försvarbart att köpa hus/lgh. Även om räntan är låg så kommer det att bli dyra skiddagar. Jag kollade tom upp vad säsongsuppställning av husvagn kostade och slutsatsen blev hyr hyr hyr. </p><p>Fördelen med det är också valfrihet att inte alltid behöva åka i Gustavbacken......</p><p></p><p>Men som sagt man skall inte alltid vara förnuftig och hade jag ett antal miljoner över skulle sannolikt valet se annorlunda ut</p><p></p><p>Hoppas jag hjälpt dig och lycka till med ditt blivande föräldraskap, det är häftigt att få lära sin avkommor uppskatta samma sak som en själv!</p><p></p><p>/ Fredrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_fredrik, post: 382461, member: 50639"] Jag släpper debatten om barn eller inte barn och om det är rätt att släpa upp den på fjäll eller alptoppar och kastar mig istället över frågan om egen eller hyrstuga. Första frågan att ställa sig är hur mycket kommer jag använda huset? Näsr kommer jag vara där? Hur kommer jag åka dit? Spelar pengarna någon roll? Om du tänk stå på skidor ofta och har ett liv i gbg under veckorna bör stugan ligga på hyfsat avstånd typ max 4-5 timmar hemifrån. Vilket gör att gänsen och orter i jämtland och norrut går bort. Jag har haft samma tankar som du men med kommit till slutsatsen att det inte ekonomiskt försvarbart att köpa hus/lgh. Även om räntan är låg så kommer det att bli dyra skiddagar. Jag kollade tom upp vad säsongsuppställning av husvagn kostade och slutsatsen blev hyr hyr hyr. Fördelen med det är också valfrihet att inte alltid behöva åka i Gustavbacken...... Men som sagt man skall inte alltid vara förnuftig och hade jag ett antal miljoner över skulle sannolikt valet se annorlunda ut Hoppas jag hjälpt dig och lycka till med ditt blivande föräldraskap, det är häftigt att få lära sin avkommor uppskatta samma sak som en själv! / Fredrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Andelshus eller lägenhet var?
Tillbaka
Topp