Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Andelshus eller lägenhet var?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dirtbag" data-source="post: 382514" data-attributes="member: 58227"><p>Med erfarenhet av att resa bland annat till Canada med barn samt ägande av lägenhet i Riksgränsen är inte att man inte behöver ge upp skidåkningen för att man har barn. Men, livet blir inte enklare när barnen blir större (speciellt inte nu när de är två). Det är klart enklare att ta med sig ett barn under året eftersom de då har små krav utöver mat och sömn. Trots detta så släpar jag och min fru skidor, pulkor, kläder, leksaker, mat, hund och barn upp till bergen så gott som all ledig tid under vintern. Det är helt enkelt värt slitet.</p><p></p><p>Att äga eget boende har helt klart sina fördelar. Det är enklare att inte varje resa behöva se till att det finns säng och micro och allt annat som kan göra livet surt för föräldrar om de inte finns tillgänliga. Man kan även se till att ha dubbla uppsättningar av vissa saker som barnen och en själv har svårt att klara sig utan som i sin tur klart förenklar resandet.</p><p></p><p>Visst kan man vara flitig och leta resor och boende men i längden tror jag nog att ett eget boende är både ekonomiskt försvarbart och enklare. </p><p></p><p>Om man sen i slutändan väljer att flyga till alperna eller åka bil till svenska fjällen så tycker jag nog att man högaktningsfullt ska sk*ta i om någon nu tycker att det inte är passande eller inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dirtbag, post: 382514, member: 58227"] Med erfarenhet av att resa bland annat till Canada med barn samt ägande av lägenhet i Riksgränsen är inte att man inte behöver ge upp skidåkningen för att man har barn. Men, livet blir inte enklare när barnen blir större (speciellt inte nu när de är två). Det är klart enklare att ta med sig ett barn under året eftersom de då har små krav utöver mat och sömn. Trots detta så släpar jag och min fru skidor, pulkor, kläder, leksaker, mat, hund och barn upp till bergen så gott som all ledig tid under vintern. Det är helt enkelt värt slitet. Att äga eget boende har helt klart sina fördelar. Det är enklare att inte varje resa behöva se till att det finns säng och micro och allt annat som kan göra livet surt för föräldrar om de inte finns tillgänliga. Man kan även se till att ha dubbla uppsättningar av vissa saker som barnen och en själv har svårt att klara sig utan som i sin tur klart förenklar resandet. Visst kan man vara flitig och leta resor och boende men i längden tror jag nog att ett eget boende är både ekonomiskt försvarbart och enklare. Om man sen i slutändan väljer att flyga till alperna eller åka bil till svenska fjällen så tycker jag nog att man högaktningsfullt ska sk*ta i om någon nu tycker att det inte är passande eller inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Andelshus eller lägenhet var?
Tillbaka
Topp